Eile selgus, et 1,3 miljardi krooni eest pakkusid Elektriraudteele elektri- ja diiselronge üks sakslaste ja üks hispaanlaste firma, teatab Elektriraudtee.
Eile toimus elektri- ja diiselrongide rahvusvahelise riigihanke pakkumuste avamine. Riigihankele esitasid pakkumused Stadler Bussnang AG ning Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.
Järgnevalt kontrollib hankekomisjon esitatud pakkumuste vastavust hanketeates ja hanketingimustes esitatud nõuetele ja teeb otsuse pakkumuste vastavuse kohta. Vastavaks tunnistatud pakkumused hindab hanke hindamiskomisjon vastavalt hankedokumentides toodud tingimustele ja hindamiskriteeriumidele ning tunnistab edukaks pakkumuseks majanduslikult kõige soodsama pakkumuse.
Hindamiskriteeriumeid, mille alusel pakkumusi hinnatakse on kokku 15 (s.h. pakkumuse maksumus, rongide hoolduse- ja remondikulu, veoelektrienergia kulu elektrirongidel ja diiselkütusekulu diiselrongidel, rongi abiseadmete energiatarve, rongide müratase, soojusisolatsioon, rongide tarneaeg jm.).
Elektriraudtee kuulutas rahvusvahelise riigihanke reisirongide soetamiseks välja möödunud aasta 18. juunil. Käesoleva hankega soetab Elektriraudtee 18 elektrirongi ning 10 diiselrongi. Lisaks jääb võimalus soetada täiendavalt veel kuni 10 diiselrongi.
Elektrirongide ost finantseeritakse läbi Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi vahendite ning riigieelarvelise kaasfinantseeringu. Euroopa Komisjon kiitis käesoleva aasta 27. jaanuaril Elektriraudtee AS uute elektrirongide soetamise taotluse, millega ettevõte ostab 18 keskkonnasõbralikku kaasaegset elektrirongi.
Projekti 1,3 miljardi kroonisest maksumusest katab Ühtekuuluvusfondi toetus 85% ning 15% projekti mahust tuleb riigieelarvelistest vahenditest. Diiselrongid soetab Elektriraudtee 20-aastase kapitalirendiga.
Uued elektrirongid saabuvad Eestisse aastatel 2012-2013 ning diiselrongid 2013-2014.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Veebruaris esitasid avatud elektri- ja diiselrongide rahvusvahelisele riigihankele pakkumuse kaks ettevõtet ja kumbki ei suutnud mahtuda ettenähtud piirhinna sisse.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.