• 31.03.10, 08:55
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Elektriraudtee diiselrongide pakkumise piirhind lõhki

Veebruaris esitasid avatud elektri- ja diiselrongide rahvusvahelisele riigihankele pakkumuse kaks ettevõtet ja kumbki ei suutnud mahtuda ettenähtud piirhinna sisse.
Veebruaris esitasid avatud elektri- ja diiselrongide rahvusvahelisele riigihankele pakkumuse kaks ettevõtet Stadler Bussnang AG ning Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.
Samas ei mahtunud kumbki esitatud diiselrongide maksumus eeldatud piirhinna sisse. Piirsumma oli 70 miljonit krooni aastas 20 aasta peale jagatud maksetega. Tulemusena suurendati piirsummat 86 miljoni kroonini. Hanke piirhinna muutumise tõttu kasvab riigi kulu vedurite ostule ümmarguselt 320 miljoni krooni võrra.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Elektriraudtee AS avalike suhete juht Norbert Kaareste selgitas, mis juhtus ja kuidas hange kujuneb ning edeneb.
Mis täpsemalt tingis pakkujate piirhinna ületamise? Kas mingi artikkel pakkumises jõudis vahepeal kallineda?
 "Hankes seatud piirhind osutus tegelikust turuhinnast madalamaks, mistõttu tuli piirsummat suurendada."
Veebruaris oli jutt 10 diiselrongist. Kui palju nüüd uue hinnaga saab diiselronge?
"Kindlalt on soetamisel 10 diiselrongi. Hankedokumendis on aga öeldud, et lisaks on meil võimalus veel 10 diiselrongi osta soovi korral, seda praeguse rendihinnaga."
Kas diiselrongid ikka jõuavad Eestisse aastail 2013-2014?
"Rongide hankeplaan on järgnev: Pärast võitja teavitamist valmib esimene rong 2 aasta pärast. Sellega toimuvad testsõidud pool aastat. See tähendab, et Elektriraudtee areaalis sõidab vanade rongidega kõrvuti uus „eurorong“, tõsi, reisijaid peale võtmata. Pärast testperioodi lõppu jõuab Eestisse esimene diiselrong, mis alustab samamoodi testimist, nüüd juba Eesti Raudtee areaalis. Ka antud rong sõidab pool aastat kõrvuti vanade diiselrongida, taaskord reisijaid pealevõtmata. Ja selle testperioodi lõppedes algab hanke võitja tehastes diiselrongide ehitus. Rongid tarnitakse Eestisse ühe- või kahekaupa ning viimased eksemplarid 10st tellitust peavad jõudma Eestisse 56 kuud hiljem esimese testrongi valmimisest. Tõenäoliselt aga töötavad hanke võitja tootmistehased kiiremini ja rongid saabuvad Eestisse varem.
Et siis lõplik kuupäevaline vastus anda diiselrongide saabumise kohta, võib võtta järgmise kalkulatsiooni:

Artikkel jätkub pärast reklaami

2010 (otsus) + 2 aastat = 2012 suvi (test-elektrirongi saabumine Eestisse) + pool aastat = (test-diiselrongi saabumine Eestisse) + pool aastat = ülejäänud diiselrongide ehitamise algus + aasta = 2014 on kõik diiselrongid Eestisse saabunud," selgitas ta.
"Märkida tuleb, et kõik elektrirongid on juba aasta 2013 lõppedes Eestisse saabunud," lubas Kaareste.
Kas elektrirongide pakkumised mahtusid pakkumistingimuste sisse?
"Kuna elektrirongid ostetakse kohe välja, seda tänu Euroopa Liidu struktuurfondide toele, oli meie seatud elektrirongide kavandatud maksumus piisav, et leida pakkujaid, kelle hinnad jäid seatud piiridesse."
 

Seotud lood

Uudised
  • 15.02.10, 17:15
Elektriraudteele pakuvad ronge kaks firmat
Eile selgus, et 1,3 miljardi krooni eest pakkusid Elektriraudteele elektri- ja diiselronge üks sakslaste ja üks hispaanlaste firma, teatab Elektriraudtee.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!

Hetkel kuum

BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Transpordiamet on 25,25 m autoronge põhjalikult testinud ja leidnud, et nende kasutamine Eesti teedel on teatud tingimustel igati õigustatud.
Uudised
  • 10.10.25, 14:21
ELEA korraldab pikemate autorongide demopäeva
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele