Simmermann ja Jakunin allkirjastasid kokkuleppe

Eesti Raudtee juht Kaido Simmermann ja Vene Raudtee juht Vladimir Jakunin allkirjastasid piirialase koostöö kokkuleppe. Edasiseks suunaks on tariifide ühtlustamine ja infrastruktuuri korrastamine. 

Tegemist on vedudealase kokkuleppega, mis keskendub tehnilisele koostööle piiril ja kuidas veoseid üle piiri toimetada. Simmermanni sõnul oli kokkulepe Oktoobriraudteega, see hõlmab tehnilisi küsimusi kaubaveol, kuidas tuleb töötada piiril.

Jakunini sõnul on sõlmitud kokkulepe puhtalt praktiline ja pragmaatiline ning see keskendub vaid tehnilistele aspektidele piiri ületamisel. "Samuti on see pühendatud raudteefirmade vahelisele koostööle, protsessile, kuidas peavad raudteekoosseisud ületama piiri. Samuti keskendub see majanduslikele ja rahanduslikele aspektidele rongibrigaadide piiriületamisel," loetles Jakunin üles kokkuleppe tehnilisi momente.

Simmermann tõdes, et nüüd on oluline, kuidas saaksime vedusid kasvatada.

Siia vahele lisas Leedu Raudtee peadirektor Statis Dailidki, et neil näiteks läheb Riia-Vilniuse-Minski konteinerrongil hästi. Seda rongiliini tahetakse pikendada Musta mereni.

Samas Jakunin tõdes, et hoolimata viimase aja suurtest investeeringutest valitseb vedude alal üks teatav ebavõrdsus. See on ebavõrdsus autoveo ja raudteeveo vahel. "Autovedajad ei maksa ju infrastruktuuri eest midagi, raudteevedajad aga peavad - see on ebaõrdne konkurents! See pole nii ainult Baltikumi suunal vaid igal suunal," teatas Jakunin.

"Ma aloodan väga, et uus Euroopa transpordivolinik Siim Kallas tegeleb selle küsimusega," kostis seepeale Simmermann. Seetõttu on vajalik suurendada raudtee infrastruktuuri rahastamist.

Tema seletusel on selle puhul tegemist ka üldise Euroopa probleemiga. Näiteks siin, ida pool investeeritakse kõik dividendid infrastruktiuuri. Venemaal aga pumpab riik raudtee parandamisse raha hulgaliselt. Seetõttu vajab nii Euroopa kui ka Idaala, siis Venemaa ühtset raudteepoliitikat.

Talle sekundeeris Läti Raudtee juhataja Magonis Ugis, kes ütles, et heaks võimaluseks oleks selles vaimus konteienrrongiliin  distantsil Tallinn-Riia-Vilnius-Minsk; see peaks ulöatuma Musta mereni. Selle aluseks aga oleksid ühtlustatud veotariifid.

Just veotariifide piirideülene ühtlustamine, raudtee infrastruktuuri investeerimine selle kvaliteedi tõstmiseks aitaks veokulude langust ja edukalt konkureerida autoveoga. Kui infrastruktuur on korrastatud ja tariifid ühtsed, kujuneb masiivvedusid tegevast raudteest autoveole tugev konkurent.

Kokkuleppe sõlmimise järel tunnistas Simmermann, et, tõesti Ust Luuga Sadamast on saamas tõsine tegur raudteevedude mõjutajana. Näiteks kavatseb ju Venemaa suunata suure osa nafta ja naftatoodete veost just sealtkaudu. Samas aga on Eesti käinud Kasahstanis pakkumas sealsetele firmadele oma terminale väetiste tarbeks. Siin oleks üks eestlaste raudteeveo võimalus. Liiati on ju viimasel ajal raudtee infrastruktuuri korrastatud eurorahade toel üksjagu.

Tänase foorumi ajurünnaku ajal jäi kõlama ka raudteeinimeste üldine arvamus, et raudtee kiratseb paljuski seetõttu, et viimasle ajal on "arutult" arendatud autovedusid. Kuid raudteeveod, kui need on korrastatud infrastruktuuri poolest ja ühtlustatud piirideüleselt tartiifide pooelst, oleksid autovedudest oluliselt tootlikumad ja odavamad.

 

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.0821745
Brasiilia reaal BRL 4,22 0.0592207
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0204583
Filipiinide peeso PHP 59,12 0.0846453
Hiina jüaan CNY 7,62 -0.5194941
Hongkongi dollar HKD 8,90 0.0224712
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0323856
Iisraeli seekel ILS 4,10 0.0536468
India ruupia INR 80,78 -0.0766919
Indoneesia ruupia IDR 15942,59 -0.2715501
Islandi kroon ISK 135,50 0.0073806
Jaapani jeen JPY 125,65 0.1753966
Kanada dollar CAD 1,50 -0.0734509
LAV rand ZAR 15,92 0.0175946
Lõuna-Korea vonn KRW 1272,92 0.0518762
Malaysia ringgit MYR 4,61 -0.2680096
Mehhiko peeso MXN 21,71 0.035478
Norra kroon NOK 9,72 0.0484007
Poola slott PLN 4,33 0.0346476
Rootsi kroon SEK 10,55 -0.0682044
Rumeenia leu RON 4,74 -0.0548003
Singapuri dollar SGD 1,53 -0.0325924
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.0460883
Šveitsi frank CHF 1,14 0.0792882
Taani kroon DKK 7,46 -0.0093821
Tai baht THB 35,25 -0.102295
Tšehhi kroon CZK 25,67 0.0272809
Türgi liir TRY 6,00 0.1219125
Ukraina grivna UAH 30,74 0.0266833
Ungari forint HUF 317,05 -0.0787898
USA dollar USD 1,13 0.026455
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 0.2611125
Valgevene rubla BYN 2,43 0.1192827
Vene rubla RUB 74,56 0.1051232

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019