• 13.01.10, 11:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Raudtee detsember eelmisest parem

Võrreldes 2008. aasta detsembriga veeti Eesti Raudtee poolt 2009. aasta detsembris kaupa 6% enam, ilmneb firma pressiteatest.
Kui 2008. aastal veeti mööda Eesti Raudtee rööpaid kaupa 2,31 miljonit tonni, siis eelmise aasta detsembris juba 6% enam ehk 2,45 miljonit tonni. Detsembris näitasid kasvu nii kivisüsi kui väetised, kuid nafta ja põlevkivivedu vähenesid.
Samas 2009.aastal tervikuna veeti Eesti Raudtee infrastruktuuril kokku 25,38 miljonit tonni, mis jäi 2008. aasta veomahule alla ligi 0,7 miljonit tonni ehk 2,7%-ga.
Aasta jooksul veeti raudteel naftat ja naftasaadusi kokku 17,57 miljonit tonni, mis oli 4,2% vähem kui 2008. aastal. Kui masuudi vedu, mis moodustas ligi 90% antud kaubast jäi samale tasemele, siis kõikide teiste saaduste veomaht vähenes.
Tahkete mineraalsete kütuste vedu oli 2009. aastal kokku 2 miljonit tonni ehk neli korda suurem aasta varasemast perioodist. Ligi miljoni tonni võrra vähenes aga põlevkivivedu, olles kokku 1,86 miljonit tonni. Väetisi veeti 2009. aastal 1,46 miljonit tonni, mis oli aasta varasemast 0,6 miljonit tonni rohkem.
Transiitveod andsid aastaga kokku 80,2% kaubatonnidest ehk 20,33 miljonit tonni. Võrreldes 2008 aastaga veod suurenesid 7,9%. Kohalikes vedudes liikus kokku 2,84 miljonit tonni kaupu ning veod vähenesid 30%. Importvedude 0,99 miljonit tonni jäi eelnevale aastale 38%-ga ja eksportvedude 0,56 miljonit tonni 42%-ga alla. Seejuures positiivselt näitas ennast eelkõige eksportveod, mis aasta viimastel kuudel olid paar korda suuremad, kui aasta alguses.
Veomahult suurimaks vedajaks oli E.R.S. ja EVR Cargo, kumbki 11 miljoni tonniga. Maist veod lõpetanud Westgate Transpordi osaks jäi 3,35 miljonit tonni.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele