Statoili andmeil on 1. jaanuarist jõustuva aktsiisimäärade tõusuga kallinenud kütuste lisamaksud aastaga aktsiisi- ja maksutõusude tõttu viiendiku võrra.
Näiteks bensiini maksud koos käibemaksuga moodustavad kütusefirma andmeil uue aasta 1. jaanuarist 8,03 krooni liitri kohta. Seda on viiendiku võrra enam kui eelmise aasta alguses.
Diiselkütusel moodustavad maksud koos käibemaksuga 7,45 kr liitri kohta ehk 21,5% enam kui aasta varem.
2010. aasta 1. jaanuarist lisandub aktsiisimaksu ja vedelkütuse varu maksude tõusu tõttu bensiini ja diisli liitrihinnale vastavalt 48 ja 47 senti. Nii on aktsiisimaksude muutused lisanud aastaga kütuse liitrihinnale 1,3 krooni.
Lisaks aktsiisimäärade muutustele toob tarbijale hinnatõusu kaasa ka järgmisel aastal 1. juulist plaanitav Tallinna 1% müügimaks, mis lisab Tallinnas kütusliitri hinnale veel 15-20 senti.
"Kuna tegemist on maksuga, millega maksustatakse ettevõtete käivet, siis mootorikütuste puhul, kus maksude osakaal käibes on umbes 60%, ei ole mootorikütuste jaemüüjal võimalik müügimaksu oma tulude arvelt finantseerida, mistõttu müügimaksu kehtestamine toob kaasa mootorikütuste hinnatõusu Tallinnas," kommenteeris Statoili kontseptsioonijuht Kai Realo.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.