Kui Tallink Grupp kahmas sel aastal Viking Line´ilt kliente, siis Viking Line suutis jääda kasumisse, teatab Taloussanomat.
Siiski hoolimata majanduslangusest on mõlema laevafirma reisijate hulk kasvanud. Kuid need kliendid on kitsid kulutama ja kaubavoodki on kuivanud. Samas laenuvõlgade all lookas Tallinkil tuleb ellujäämise nimel teha läbi kiire kõhnumiskuur.
Tallink on reisijate nimel pingutanud kõvasti ja ostnud uusi laevu. Viking Line aga on kannatanud lisavõimsuste puudumise all ja kaotanud kliente Turu-Stockholmi ja Helsingi-Stockholmi liinidel. Sellegipoolest pole oma turuosa suurendanud Tallinkil oma võitudest suurt kasu, kuna augustis lõppenud arveldusaastal oldi kahjumis ja hiljuti avaladtud võlgade ümbersättimise teema on olukorda vaid halvendanud.
Nüüd on Tallink võtnud ette oma võlakoormuse vähendamise, milleks püütakse müüa osa oma laevu maha. Teisalt, vaevalt saab Tallink müüdavatest vanadest laevadest piisavat katet võlgadele.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Viking Line´il seevastu kulus lõppenud aasta edukamalt: jäädi kasumisse, ehkki sissetulek langes 78 miljonit krooni ja käive langes samuti.
Ehkki Tallink on Viking Line´st populaarsem, on sellest võlgades laevafirmale vähe abi.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Selle aasta jaanuaris vajus AS Tallink Grupil kaubavedu miinusesse viiendikuga, reisjatevedu veidi vähemaga - põhjavedaja olematu Saksa liin, ilmneb laevafirma teatest.
Tallinki 2009. majandusaasta auditeeritud puhaskahjumiks kujunes 127,9 mln krooni võrreldes aastataguse 303,9 mln kroonise korrigeeritud kasumiga, teatas ettevõte börsile.
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.