Reisijatele, kes on broneerinud pileti, kuid kelle lennufirma läheb pankrotti, nõuavad europarlamendisaadikud hüvitist ning abi, teatab Euroopa Parlamendi Infobüroo Eestis.
Eile vastu võetud resolutsioonis, mis suunatakse Euroopa Komisjonile, rõhutab Euroopa Parlament, et komisjon peaks kaaluma võimalust esitada õigusakti ettepanek, mis tagaks, et reisijaid ei jäeta lennufirma pankroti puhul n.ö. saatuse hooleks, ilma majutuse või kojulennuta. Saadikud tegid ettepaneku asutada vajalik hüvitiste reservfond.
Kõikide lennuliinide ühes suunas lendavate reisijate puhul tuleks vabade istekohtade olemasolul järgida vastastikkuse vastutuse põhimõtet, mis tagaks, et lennuta jäänud reisijad saaksid koju sõita.
Alates 2000. aastast on Euroopa Liidus pankrotti läinud 77 lennuettevõtjat. Värskeim näide on SkyEurope, mis läks sel suvel pankrotti ning jättis paljud pileti ostnud reisijad hüvitiseta. Praegu kehtiv EL seadusandlus puudutab piletite müüki ja hindade üheselt mõistetavust (määrus 1008/2008) ning kompensatsiooni reisijaile, kes jäetakse lennult maha (määrus 261/2004). EP saadikute arvates on vaja korrastada ka see osa reisijate kaitset puudutavatest küsimustest, mis on seotud elektrooniliste piletite kompenseerimisega juhul kui lennufirma pankrotistub.
Artikkel jätkub pärast reklaami
 
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.