Reisijatele, kes on broneerinud pileti, kuid kelle lennufirma läheb pankrotti, nõuavad europarlamendisaadikud hüvitist ning abi, teatab Euroopa Parlamendi Infobüroo Eestis.
Eile vastu võetud resolutsioonis, mis suunatakse Euroopa Komisjonile, rõhutab Euroopa Parlament, et komisjon peaks kaaluma võimalust esitada õigusakti ettepanek, mis tagaks, et reisijaid ei jäeta lennufirma pankroti puhul n.ö. saatuse hooleks, ilma majutuse või kojulennuta. Saadikud tegid ettepaneku asutada vajalik hüvitiste reservfond.
Kõikide lennuliinide ühes suunas lendavate reisijate puhul tuleks vabade istekohtade olemasolul järgida vastastikkuse vastutuse põhimõtet, mis tagaks, et lennuta jäänud reisijad saaksid koju sõita.
Alates 2000. aastast on Euroopa Liidus pankrotti läinud 77 lennuettevõtjat. Värskeim näide on SkyEurope, mis läks sel suvel pankrotti ning jättis paljud pileti ostnud reisijad hüvitiseta. Praegu kehtiv EL seadusandlus puudutab piletite müüki ja hindade üheselt mõistetavust (määrus 1008/2008) ning kompensatsiooni reisijaile, kes jäetakse lennult maha (määrus 261/2004). EP saadikute arvates on vaja korrastada ka see osa reisijate kaitset puudutavatest küsimustest, mis on seotud elektrooniliste piletite kompenseerimisega juhul kui lennufirma pankrotistub.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Kiirus, täpsus ja töökindlus – need kolm märksõna määravad tänapäeva laotöö kvaliteedi. Kui süsteem peab töötama ööpäevaringselt, ei piisa ainult heast tarkvarast, vaid vaja on ka vastupidavat ja nutikat riistvara, mis peab vastu kõige nõudlikumas keskkonnas. Nixor aitab ettevõtetel juurutada ja hooldada Datalogicu seadmeid nii, et kogu logistikaahel, alates kauba vastuvõtust kuni väljastuseni, toimib katkestusteta ja läbipaistvalt.