"Algul oli Soomesse eksport tagasihoidlik ja import kõva, kuid nüüd on import sealt üsna keeruline," võrdles EST-Trans Kaubveod AS omanik Sulev Saareväli kaubavahetuse muutust 15 aasta jooksul.
Tema seletusel sõltub import paljuski kohalikust tarbimisest "Kui tarbimine pole piisavalt atraktiivne, siis kahaneb import... Näen impordi-ekspordi vahe kasvamise ohtu selgelt," nentis ta.
Teisalt aga ei suutnud ta sellele ühest vasturohtu nimetada. Eks tuleb ju loota turu paranemisele ja küll see saab paremaks samm-sammult, lootis Saareväli paremat.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Siiski tõi ta oma firma Soomega kaubavahetuse tasakaalustamise retsepti välja. "See on vastastikune konsolideerumine. Kasutame ära oma ringis äripartnereid, kelle koorma toome siia ja siis teinekord võtavad nemad peale meie koormad. See on sünergia," osutas ta oma kogemusele tühja tagasisõidu vältimiseks.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
"Tõstame ekspordihinda, et katta tühja tagasisõitu!" kõlas Transstar T.P. logistiku Heiki Margi lahendus impordi üle domineerivale ekspordile.
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.