Pankrotti läinud ja likvideeritud firmade tõttu kahanes kaheksa kuuga nii kümne kui saja suurema maksuvõlglase võlasumma riigi ees.
Maksuvõlglaste TOPi esikümne koguvõlg ulatus 1. oktoobril 343 mln kroonini, mida on 100 mln krooni vähem kui veebruari alguse seisuga.
Päris aasta algusega ehk kolme kvartalit võrrelda ei saa, sest Maksu- ja tolliameti avalike suhete juhi Annely Ermi sõnul aasta alguses uue arvutussüsteemi käivitamisega sellist kokkuvõtet teha ei saanud.
Summa kahanemisse andsid panuse OÜ Pento ja Premium Oil (mõlema võlg üle 30 mln krooni), mis figureerisid veebruaris esikümnes, kuid firmade pankrotid jõudsid suvel lõpule ning firmad likvideeriti. Nemad on esikümnest ka ainsad, kes on kaheksa kuuga vahetunud.
Samuti on esivõlglaste seast kadunud, pankrotistunud ja äriregistrist kustutatud Fostis Trading, mille maksuvõlg kerkis 142 mln kroonini. Ettevõte tegeles muu hulgas ka veo- ja transporditeenustega.
"Uue" firmana on oktoobri alguses esimese kümne seas Tartu kinnisvarafirma, Aleksandr Kurnossovile kuuluv Farbitis ning Q Vara.
Tagasimineku tegi ka saja suurema maksuvõlglase koguvõlg, mis kahanes seitsme kuuga ligi 8% võrra - ulatudes 1,1 mld kroonini.
100 suuremat maksuvõlglast
01.10.09 seisuga.
Allikas: Maksu- ja tolliamet
Seotud lood
Harju Maakohus lõpetas kaubavahendusega tegelenud Omlox Export OÜ pankrotimenetlus pankrotti välja kuulutamata raugemise tõttu.
Septembri alguse seisuga moodustas saja suurema maksuvõlglase võlg riigi ees 1,17 mld krooni, mida on 50 mln krooni enam kui kuu aega tagasi.
1. augusti seisuga moodustas saja suurema maksuvõlglase võlg riigi ees 1,1 mlrd krooni. Esikolmiku maksuvõlad ulatuvad 200 mln kroonini.
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.
Hetkel kuum
Lisatud video lõigu eelprojektist
Tagasi Logistikauudised esilehele