Et konteinerveod on tõusev trend, siis ongi Eestil siin sõna sekka öelda. Näiteks võrreldes vana Euroopaga on siinne konteineriseerumine 2-3 korda madalam, idanaabri juures koguni 3-4 kordam madalam. Järelikult transiidis on, mida arendada ja kuhu areneda.
Kevadel üleskiidetud ja nüüd nagu mõõnama hakanud hiinlaste konteineriäri pidas Kaljurand ajutiseks. "Kõik ei käi kiiresti, iga sõiduga ei sõlmita kokkuleppeid," avas ta suure ja kauge idamaaga suhtlemist ja septembrikuist visiiti sinna.
"Käisime lihtsalt partneriga kohtumas ja rääkimas, kuidas meil on seis terminalidega. Suhtlus Hiinaga on maailma mastaabis suur äri ja siin tuleb jalg ukse vahele saada," kutsus ta Hiina-teemal kannatust varuma.
Potentsiaali siin piirkonnas on hiinlastel enam kui Kesk-Euroopas. "Tänane majanduse olukord veel ei soosi toimuvate protsesside kiirust," jäi Kaljurand diplomaatiliseks.
"Oktoobris tulevad hiinlased siia kahele visiidile. Seega on asi töös..." andis ta lootust.