Autor: Rivo Sarapik • 11. september 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Paldiski Sadam: kasumisse jõudmine võtab veel aega

Eelmisel aastal ligi 50 mln kroonisest käibest üle kahe korra enam kahjumit teeninud Paldiski Põhjasadama tütarfirma Palsteve jõuab kasumisse juba tänavu. Sadama puhul võtab see veel aega.

 

Paldiski Sadamate AS juhatuse liikme Aleksandr Kovaljovi kommentaar ettevõtte majandustulemustele.

Paldiski Põhjasadamas viidi alates 2005. aastast läbi mahukas arendusprojekt uue, kaasaegse sadama rajamiseks. Sadama infrastruktuuri valmimine jäi aega, mil Eesti transiiti oli juba mõjutanud nii pronksiöö sündmused kui ülemaailmne majanduskriis.

2008. aasta põhirõhk oli suunatud valmiva sadama kliendisuhete loomisele ning uute laoplatside rajamisele. Mõlemaga saime hakkama edukalt ning Paldiski Põhjasadam on saavutanud autotootjate ja uute sõiduautode veoga tegelevate laevaliinide seas väga hea maine. Sadama kaudu liiguvad sellised kaubamärgid nagu Mercedes Benz, Honda, Hyundai, Suzuki, Toyota jne.

Positiivne on, et Paldiski Põhjasadama kaudu oma kaupu vedavate Eesti eksportööride kaubamahtusid ei ole kriis vähendanud. Meie klientideks on suuregabariidiliste kaupadega mitmed Eesti edukaimad eksportöörid ning nende kaubamahud on käesoleval aastal kasvanud.

Eesti ja Venemaa suhetest ning globaalsest majanduskriisist tulenevalt muutus Eesti sadamaid läbivate kaupade sortiment ning lõi uusi võimalusi, milleks on uute sõiduautode ladustamise ja veoga seotud teenused.

Käeoleva aasta I poolaastal on jätkatud uute sõiduautode veo mahtude kasvatamisega ning selleks vajalike tingimuste loomisega. Jätkatakse kaupade sortimendi laiendamisega.

Möödunud aastatel tehtud tööde tulemusel kinnitavad finantsnäitajad, et OÜ Palsteve jõuab kasumisse juba käesoleval aastal, sadama kasumisse jõudmine võtab veel aega.

Eesti kiire majandus- ja hinnaralli tingimustes on kapital muutunud umbisikuliseks ning levinud ja avalikkuse poolt aktsepteeritud on mentaliteet, et kohene ja kiire kasum peab saabuma aasta või hiljemalt kahega, hea kui odavalt ostes ja kallilt edasi müües.

Sadamategevus on mahukate investeeringute ja pikaajalise mõjuga äri ning Põhjasadam on püsinud püstitatud eesmärkide graafikus.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077