Mullu enam kui poolemiljardilise puhaskasumiga üllatanud metalli-ja vaguniäri Floberg Transi omanik Vladimir Vinogradov ostis viimastel aastatel ettevõtte osanikelt välja ja nüüd on saanud temast rahaka firma ainuomanik.
„Kasum tuli Floberg Transi alla kuulunud äride ümberstruktureerimist," ütles kontserni peremees Vinogradov. Ümberkorraldusi tehti möödunud aastal jõuliselt.
Majandusaasta aruanne kirjutas, et Floberg Trans ostis kaasomanikult ZAO UBT „Uralvagonzavodilt“ ülejäänud 51-protsendilise osaluse AS Fano Investist. Floberg Trans sai kontserni ainuomanikuks. Varem partnerile kuulunud tütarfirmad vagunitootja AS Geos Rail ja metallkonstruktsioonide valmistaja AS Ahtme Vagon ühendati samuti Floberg Transiga. Eelmisel aastal kasumlikkuse poolest tippu tõusnud kontsernil on olnud viimase kolme aasta jooksul üle kümne erineva aktsionäri, kes kõik tänaseks oma osaluse müünud.
„Isikute jaoks, kes on huvitatud äriühingu tegevusest ja arenemisest, on äriühingu osade omandamine mõistlik ja loogiline samm," ütles Vinogradov.
Endise Floberg Transi tütarfirma Fano Investi üks juhte ja omanikke Lemmik Lehtmets lausus, et ei soovi osaluse müügihinda avaldada. „See on ju alati kahepoolne protsess. Ju siis oli kasulik," ütles Lehtmets. Endine osanik polnud enda sõnul firma praeguse käekäiguga kursis ja suhtus firma eelmise aasta poolemiljardilisse kasumisse ükskõiksusega.
"Tol hetkel oli jällegi kasulik loobuda osalusest. Ega siin muud põhjust ju pole!" põhjendas endine osanik Rein Sillar, miks ta niivõrd kasumlikus firmas oma raha enam ei hoia. Rein Sillar müüs osaluse tänavu aprillis ja ütles, et sai selle eest väärilise tasu.
Vinogradov kommenteeris ainuomanikuks saamist järgmiselt: „Loodan, et mõistate - küsimus äriühingu müügitehingute hinna ja ostjate kohta ületab hea maitse piiri ning ma ei saa laskuda arutlustesse nimetatud teemal,“ kirjutas Vinogradov.
Vinogradov lausus siiski, et mullune kasum paigutati Kasashtani vaguniärisse ja selle eest maksti inimestele teenistust. Kasashtani raudteevagunite tootmisega tegeles Floberg Transi partnerfirma tütar Geos Rail. Majandusaasta aruanne kirjutas, et niivõrd suuri struktuurimuudatusi sundis tegema ka 2007. aastal tekkinud olukord, kui vagunite turuhinnad tõusid sajaprotsendiliselt. Renditurgudel hakati maid ümber jagama ja suured raudteeveeremite omanikud proovisid väikefirmasid turult välja suruda.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.