• 07.09.09, 18:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Taal: riik firmale halb omanik

Ekspankur ja endine riigikogu liige Olari Taal ütleb, et riigiettevõtetel on aeg minna börsile.
"Päris kindlalt on riik halb omanik. Mitte küll kõik, kuid enamus riigi osalusega ettevõtete nõukogudes olevatest poliitikutest on selleks tööks ebakompetentsed," ütleb Taal.
Taali sõnul on enamus riigi ettevõtetest, sattudes konkurentsi tingimustesse, raskustes.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Näiteks Eesti Post. See, mis olukorras on ettevõte praegu, tuleb sellest, et kümme-kaksteist aastat tagasi jäid tegemata olulised otsused," nendib Taal.
Taal räägib, et kui nõukogude võimu ajal oli energia tootmine Eestis strateegiline tegevus, siis nüüd, kuuludes Euroopa Liitu, ei ole see Eestis enam strateegiline tegevus, mis peaks kindlasti olema riigi käes.
"Raudtee kaotas strateegilise tähtsuse siis, kui soomusrongid minetasid tähtsuse taktikalise relvana. Samas kuluks 2,5 mld kr, millega riik raudtee ostis, praegu hädasti ära," ütleb ta. Taal lisab, et on üldlevinud arvamus, et kui riik on omanik, siis olen ka mina natuke omanik.
Loe pikemalt tänasest Äripäevast, SMS-pileti saab tellida siit.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele