Riia lennujaama suurarendus, millese plaanis Türgi konsortsium TAV Havalumanlari Holding AS investeerida 4,5 miljardit krooni, saab lubatust ja plaanitust ilmselt tagasihoidlikum.
airBalticu, mis on lennujaama suurim klient, president Bertolt Flick kommenteeris Dienas Biznessile, et planeeritav laiendus on lennufirmale liiga suur - lennufirma vajaks ainult uut ja moodsat terminali transiitreisijate teenindamiseks, mitte miljoneid latte maksvat laiendust. Praegu lennufirma kasutada olev terminal jääb aga kitsaks.
Samas ei saa Transpordiministeeriumi lihtsalt muuta lennujaama arendamise tingimusi ja otsitakse legaalseid võimalusi, et TAV ja Skonto saaksid lennujaama laiendamist jätkata koos airBalticuga. Tagasihoidlikuma joonega.
TAVi president Mustafa Sani Sener ütles Dienas Biznessile, et TAV mõistab olukorra muutumist ja investor arutab nüüd airBalticuga arenduse tagasihoidlikumaks tõmbamist.
Märtsis kirjutas Logistikauudised.ee, et TAV võib lõunanaabrite pealinna lennujaama investeerida 250-300 miljonit eurot. Sõltuvalt reisijate arvust võib see summa olla ka suurem.
Seotud lood
Läti riigile kuuluv Riia lennujaam teenis eelmisel aastal ligi 60 mln krooni kasumit, mida on 9,2% enam kui aasta varem. Tänavuselt ootab lennujaam veerandi võrra väiksemat kasumit.
Riia lennujaama rekonstrueerimise projektis, millesse plaanib 4,5 miljardit krooni investeerida Türgi lennujaama operaator TAV Airports Holding, nähakse riigi majanduse käimatõmbajat.
Riia lennujaama plaan arendada lennujaam 30 mln reisija vastuvõtmiseks lükkus lennunduses valitseva keerulise olukorra tõttu vähemalt kümneks aastaks edasi.
Türgi operaator TAV Havalimanlari Holding AS, mille üks omanikest on Goldman Sachs Group Inc., võib investeerida kuni 300 miljonit eurot (ca 4,5 miljardit krooni) Riia lennujaama ehitusse ja renoveerimisse.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.