Läti riik peab airBalticu aktsiakapitali suurendamises osalema, kommenteeris Läti transpordiminister Kaspars Gerhards täna.
Lennufirma aktsiakapitali plaanitakse kergitada 30 mln lati ehk umbes 660 mln krooni võrra. Läti riik, millele kuulub lennufirmast 52,6%, peaks panema sellest umbes poole, vahendas Baltic Course.
Investeeringu suurus ei ole hetkel siiski veel kindel, kommenteeris minister täna raadiointervjuus.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Raha vajab lennufirma plaanide realiseerimiseks, Gerhardsi sõnul on eesmärk kasvatada airBalticust üks juhtiv Kesk-Euroopa lennufirma.
Lennufirmale lähedal seisvate allikate sõnul teenis lennufirma eelmisel aastal enam kui 600 mln krooni kahjumit. Gerhards rääkis, et kahjumit lennufirma teenis, kuid suurust ei kinnitanud.
airBalticu aktsiakapitali suurendamine otsustatakse ühel järgmistest valitsuse istungitest.
Esimesel poolaastal kasvas lennufirma reisijate arv 8% võrra. Ettevõtte kuulub 52,6% ulatuses Läti riigile. Ülejäänu omanik on lennufirma juhile Bertolt Flickile kuuluv ettevõte Baltijas aviacijas sistemas.
Seotud lood
Läti ajaleht Diena vahendas lennufirmale ja valitsusele lähedal seisva allika sõnu, kelle väitel teenis airBaltic möödunud aastal 30 mln latti ehk üle 600 mln krooni kahjumit.
Läti lennufirma airBaltic teatas, et Airline Industry Update´i (AIU) kogutud info lennufirma majandustulemuste kohta ei vasta tõele.
Läti lennufirma airBaltic teenis eelmisel aastal 49,3 mln dollarit ehk enam kui pool miljardit krooni kahjumit.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.