Maailma suuruselt teist konteinerilaevastikku haldav ja veel hiljuti kiirelt kasvanud Mediterranean Shipping Company (MSC) on konteinerivedude sektori kriisi tõttu sunnitud laevade hulka piirama.
Gianluigi Aponte, laevafirma juht ütles Financial Times´ile, et laevade arvu on plaanis vähendada, samas tõsta uutel laevadel keskmist suurust. See tagab tema sõnul mahu stabiilsuse.
Veel aasta tagasi andis laevafirma sisse uute aluste tellimuse, mis oli võrdne 40% laevafirma mahtudest. MSC on nii vanarauaks saatnud kui rendilepinguid lõpetanud.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Kui kriis kohale jõudis, polnud meil eriti valida. Esimene võimalus oli laevu vanarauaks saata. Paljud me alustest on vanemad kui 30 aastat, seega tulnuks neid niikuinii utiliseerida," lisas Aponte. Uute laevade ehitamise asemel kasutataksegi nüüd võimalusel rendialuseid.
Laevafirma mahud on osadel liinidel möödunud aastaga võrreldes vähenenud 20 ja enamgi protsenti.
Lisaks kaubavedudele tegutseb MSC ka kruiisilaevaäris. Sel kevadel lasti vette värskeim alus MSC Splendida.
Seotud lood
Ookeanikonteinerivedajaid ühendav Transpacific Stabilisation Agreement teatas möödunud nädalal 50% hinnatõusust Aasia-Ameerika liinil. Juulikuuks on tariifid kerkinud ka Kaug-Ida ja Euroopa ning Euroopa ja Ladina-Ameerika liinidel.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.