Maailma suuruselt teist konteinerilaevastikku haldav ja veel hiljuti kiirelt kasvanud Mediterranean Shipping Company (MSC) on konteinerivedude sektori kriisi tõttu sunnitud laevade hulka piirama.
Gianluigi Aponte, laevafirma juht ütles Financial Times´ile, et laevade arvu on plaanis vähendada, samas tõsta uutel laevadel keskmist suurust. See tagab tema sõnul mahu stabiilsuse.
Veel aasta tagasi andis laevafirma sisse uute aluste tellimuse, mis oli võrdne 40% laevafirma mahtudest. MSC on nii vanarauaks saatnud kui rendilepinguid lõpetanud.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Kui kriis kohale jõudis, polnud meil eriti valida. Esimene võimalus oli laevu vanarauaks saata. Paljud me alustest on vanemad kui 30 aastat, seega tulnuks neid niikuinii utiliseerida," lisas Aponte. Uute laevade ehitamise asemel kasutataksegi nüüd võimalusel rendialuseid.
Laevafirma mahud on osadel liinidel möödunud aastaga võrreldes vähenenud 20 ja enamgi protsenti.
Lisaks kaubavedudele tegutseb MSC ka kruiisilaevaäris. Sel kevadel lasti vette värskeim alus MSC Splendida.
Seotud lood
Ookeanikonteinerivedajaid ühendav Transpacific Stabilisation Agreement teatas möödunud nädalal 50% hinnatõusust Aasia-Ameerika liinil. Juulikuuks on tariifid kerkinud ka Kaug-Ida ja Euroopa ning Euroopa ja Ladina-Ameerika liinidel.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.