Maailma suuruselt teist konteinerilaevastikku haldav ja veel hiljuti kiirelt kasvanud Mediterranean Shipping Company (MSC) on konteinerivedude sektori kriisi tõttu sunnitud laevade hulka piirama.
Gianluigi Aponte, laevafirma juht ütles Financial Times´ile, et laevade arvu on plaanis vähendada, samas tõsta uutel laevadel keskmist suurust. See tagab tema sõnul mahu stabiilsuse.
Veel aasta tagasi andis laevafirma sisse uute aluste tellimuse, mis oli võrdne 40% laevafirma mahtudest. MSC on nii vanarauaks saatnud kui rendilepinguid lõpetanud.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Kui kriis kohale jõudis, polnud meil eriti valida. Esimene võimalus oli laevu vanarauaks saata. Paljud me alustest on vanemad kui 30 aastat, seega tulnuks neid niikuinii utiliseerida," lisas Aponte. Uute laevade ehitamise asemel kasutataksegi nüüd võimalusel rendialuseid.
Laevafirma mahud on osadel liinidel möödunud aastaga võrreldes vähenenud 20 ja enamgi protsenti.
Lisaks kaubavedudele tegutseb MSC ka kruiisilaevaäris. Sel kevadel lasti vette värskeim alus MSC Splendida.
Seotud lood
Ookeanikonteinerivedajaid ühendav Transpacific Stabilisation Agreement teatas möödunud nädalal 50% hinnatõusust Aasia-Ameerika liinil. Juulikuuks on tariifid kerkinud ka Kaug-Ida ja Euroopa ning Euroopa ja Ladina-Ameerika liinidel.
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.