Väljaspool Eestit auto rentimiseks sõlmitavad lepingud ning muud dokumendid ja info on võõrkeelsed ning kõik lepingus sisalduv teave ei pruugi olla üheselt arusaadav, hoiatab tarbijakaitseamet koostöös ELi tarbija nõustamiskeskusega.
Probleemide ennetamiseks tuleb alati võtta aega, et lepingu hoolega läbi lugeda, ning arusaamatuste või lisaküsimuste korral küsida selgitusi klienditeenindajalt. Alles tuleb hoida nii lepingu koopia kui ka kõik muud autorendiga kaasnevad dokumendid (sh ka bensiinitšekid jms), et võimalike segaduste tekkimisel tulevikus oleks autorentijal kergem oma seisukohti kaitsta.
Enne lepingu sõlmimist on soovitatav võrrelda renditingimusi ning hindu. Eripakkumised võivad rendihinda küll märkimisväärselt vähendada, kuid halveneda võivad ka lepingutingimused.
Tutvudes renditingimustega on väga oluline jälgida rendifirma kehtestatud eritingimusi (läbisõidu piirang, bensiinipaagi täis tankimine auto tagastamisel jne), samuti autojuhi sõidustaaži osas (nt vajalik vähemalt kaheaastane sõidukogemus).
Internetiportaali vahendusel rentides ei tohi unustada, et autorendifirma ning vahendaja kehtestatud lepingutingimused võivad üksteisest erineda. Eelistada tasub lepingu sõlmimist otse autorendifirmaga, et mitte leida end ühel hetkel olukorrast, kus autorendifirma nõuab oma lepingutingimuste järgseid võimalikke lisatasusid (nt tagatisraha), millest eelnevalt teadlikud ei oldud, märgib tarbijakaitseamet.
Täiskindlustus, mis kaitseks kõikide ebameeldivate intsidentide puhul (avariid, vargused jms), on eelistatud paljude tarbijate poolt. Autorendifirmad pakuvad pealtnäha väga ahvatlevaid kindlustuspakkumisi, mis loovad mulje, et see kaitseb kõikvõimalike probleemide korral. Praktikas ei ole välistatud juhtumid, kus autorendiga kaasnev kohustuslik kindlustus ei erine sisult oluliselt suurelt väljareklaamitud täiskindlustusest, mis väidetavalt peaks kaitsma auto kasutajat igas võimalikus ebameeldivas olukorras ning lubades vabastada autokasutaja omavastutusest täielikult.
Rendiauto kättesaamisel tuleb auto enne selle kasutamist hoolega üle vaadata. "Kõik kriimustused ja muud vead peavad olema lepingus fikseeritud. Sellega väldite hilisema nõude esitamist nende vigade eest," rõhutab tarbijakaitseamet.
Kui autorent on aset leidnud mõnes teises ELi liikmesriigis ning rendifirma on käitunud ebaõiglaselt, tuleb esitada kirjalik pretensioon rendifirmale, kus tuleb ära märkida omapoolne nõue ning soovitud lahendus. Lisage kirjale koopiad lepingust ja muudest kaebuse aluseks olevatest dokumentidest. "Originaaldokumendid jätke alati endale!" meenutab tarbijakaitseamet.
Abi saamiseks võib pöörduda tarbijakaitseameti EL tarbija nõustamiskeskuse poole, mis aitab tarbijatel lahendada piiriüleselt tekkinud probleeme.
Seotud lood
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.