• 15.06.09, 18:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tarbijakaitse: tähelepanu autorentimisel

Väljaspool Eestit auto rentimiseks sõlmitavad lepingud ning muud dokumendid ja info on võõrkeelsed ning kõik lepingus sisalduv teave ei pruugi olla üheselt arusaadav, hoiatab tarbijakaitseamet koostöös ELi tarbija nõustamiskeskusega.
Probleemide ennetamiseks tuleb alati võtta aega, et lepingu hoolega läbi lugeda, ning arusaamatuste või lisaküsimuste korral küsida selgitusi klienditeenindajalt. Alles tuleb hoida nii lepingu koopia kui ka kõik muud autorendiga kaasnevad dokumendid (sh ka bensiinitšekid jms), et võimalike segaduste tekkimisel tulevikus oleks autorentijal kergem oma seisukohti kaitsta.
Enne lepingu sõlmimist on soovitatav võrrelda renditingimusi ning hindu. Eripakkumised võivad rendihinda küll märkimisväärselt vähendada, kuid halveneda võivad ka lepingutingimused.
Tutvudes renditingimustega on väga oluline jälgida rendifirma kehtestatud eritingimusi (läbisõidu piirang, bensiinipaagi täis tankimine auto tagastamisel jne), samuti autojuhi sõidustaaži osas (nt vajalik vähemalt kaheaastane sõidukogemus).

Artikkel jätkub pärast reklaami

Internetiportaali vahendusel rentides ei tohi unustada, et autorendifirma ning vahendaja kehtestatud lepingutingimused võivad üksteisest erineda. Eelistada tasub lepingu sõlmimist otse autorendifirmaga, et mitte leida end ühel hetkel olukorrast, kus autorendifirma nõuab oma lepingutingimuste järgseid võimalikke lisatasusid (nt tagatisraha), millest eelnevalt teadlikud ei oldud, märgib tarbijakaitseamet.
Täiskindlustus, mis kaitseks kõikide ebameeldivate intsidentide puhul (avariid, vargused jms), on eelistatud paljude tarbijate poolt. Autorendifirmad pakuvad pealtnäha väga ahvatlevaid kindlustuspakkumisi, mis loovad mulje, et see kaitseb kõikvõimalike probleemide korral. Praktikas ei ole välistatud juhtumid, kus autorendiga kaasnev kohustuslik kindlustus ei erine sisult oluliselt suurelt väljareklaamitud täiskindlustusest, mis väidetavalt peaks kaitsma auto kasutajat igas võimalikus ebameeldivas olukorras ning lubades vabastada autokasutaja omavastutusest täielikult.
Rendiauto kättesaamisel tuleb auto enne selle kasutamist hoolega üle vaadata. "Kõik kriimustused ja muud vead peavad olema lepingus fikseeritud. Sellega väldite hilisema nõude esitamist nende vigade eest," rõhutab tarbijakaitseamet.
Kui autorent on aset leidnud mõnes teises ELi liikmesriigis ning rendifirma on käitunud ebaõiglaselt, tuleb esitada kirjalik pretensioon rendifirmale, kus tuleb ära märkida omapoolne nõue ning soovitud lahendus. Lisage kirjale koopiad lepingust ja muudest kaebuse aluseks olevatest dokumentidest. "Originaaldokumendid jätke alati endale!" meenutab tarbijakaitseamet.
Abi saamiseks võib pöörduda tarbijakaitseameti EL tarbija nõustamiskeskuse poole, mis aitab tarbijatel lahendada piiriüleselt tekkinud probleeme.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele