Ossinovski: 2008. aasta oli Lätis fantastiliselt hea

ASi Skinest Rail omaniku Oleg Ossinovski sõnul on ühe tema tütarettevõtte tegevussfäär kriisist seni puutumata jäänud. Mullu teenis Daugavpilsi veduriremonditehas viimaste aastate suurima kasumi 30,9 miljonit krooni. Samas tänavu esimeses kvartalis oli ettevõte kahjumis.

Järgneb Oleg Ossinovski intervjuu lehele dv.ee.

Kuidas saavad kriisiga hakkama Skinest Rail ASi tütarettevõtted Daugavpilsi veduriremonditehas ja Skinest Latvija?

2008. aastal saime fantastilised tulemused mõlemas ettevõttes. Sellest hetkest, kui 2004. aastal ostsime ära Daugavpilsi veduriremonditehase, olid eelmise aasta tulemused kõige paremad. Kuigi sellel aastal olukord muutus järsult, tellimusi praktiliselt ei olnud ja 1300 tehase töötajast koondati 500.

Teises kvartalis hakkasid tellimused vaikselt tulema Venemaalt, Eestist ja Leedust. Me võitsime kõikvõimalikud Läti raudtee konkursid remontimaks sõlme ja agregaate, võitsime mahuka Türkmenistani raudtee vedurite kapitaalremondi konkursi. Seetõttu ellujäämisküsimust ei teki, küsimus seisneb pigem selles, kas saame sellel aastal kasumit või ei saa.

Miks teises kvartalis olukord paranes?

Esimeses kvartalis valdas kõiki paanika. Ma ei ütle, et teises kvartalis tehti hüppe tellimuste osas, pigem oli tunda elavnemist. Olukorda parandas see, et me töötasime klientidega- kui varem valisime suuremad kliendid, siis esimeses kvartalis tegelesime juba ise klientide otsimisega.

Milline riik annab teile kõige suurema käibe?

Tavaliselt oli see Venemaa, ainuüksi sellepärast, et see on suur. Praegu on raske öelda: me remondime kogu Eesti liikuvat koosseisu, väga suurt osa Lätis, kogu Leedu koosseisu ja ka Valgevene. Eesti jaoks me remondime viis vedurit aastas, kuna kokku on neid 25. Kui me protsentuaalselt teeksime sama palju tööd Venemaa jaoks, siis meie tehas ei sulguks kunagi.

Kas Teie edu on tingitud sellest, et transiit läks Eestist ära Lätisse?

Nii see just ongi, me teenime enamjaolt Lätis ja Leedus. Eestis pole praegu midagi teha, siin on turg täitsa kokku kuivanud. Kuigi Läti majanduses on kõik halvasti, meie segmendis on kõik fantastiliselt hästi. Firma lööb rekordeid.

Kas hästi on ka sellepärast, et Eestis on halvasti?

Loomulikult. Selleks, et kuskil tuleks juurde, on vaja, et kuskil läheks midagi ära. Maailmas jagatakse vaid seda, mis on olemas.

Missugused on Teie prognoosid Eesti transiidi taastumise osas?

See on ju poliitika igasuguse majanduseta. On vaja hüüet Kremlist, et nüüd me armastame Eestit sama palju kui Lätitki. Muide, Lätit hakkasid venelased armastama just sellepärast, et näidata Eestile, kui hea on nendel, kes on Venemaaga sõbrad. Kardan, et kui Eestis tuleks isegi uus valitsus ja nad ütleksid, et sõduriga ümberkäimine oli vale, siis ei muudaks see midagi. On vaja mingit olulist hüpet suhetes.

Venemaal on majanduslikult ükskõik, mis riigi kaudu vedada, kas Eesti või Läti?

Venemaa ei vea, vedudega tegelevad Surgutneftegas jt kompaniid. Ja sellest, kas need kompaniid teenivad kümme dollarit rohkem või vähem ühelt tonnilt naftalt, on Moskval täiesti ükskõik.

Aga kas naftaärimeeste jaoks on Läti kaudu vedada kallim kui Eesti kaudu?

Muidugi, 100%. Esiteks juba sellepärast, et see on kaugemal ja sinna ebamugavam sõita. Teiseks kuna konkurent Eesti näol on kadunud, võtavad lätlased viimast ning rebivad kosmilised hinnad kõigelt. Sellepärast, kui Eesti hakkab jälle konkurentsivõimelisena käituma, kukuvad Läti teenuse hinnad kindlasti.

Osale arutelus

  • Ekaterina Taklaja

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.0441501
Brasiilia reaal BRL 4,22 -0.0284111
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0409249
Filipiinide peeso PHP 59,21 0.0270284
Hiina jüaan CNY 7,65 0.0274495
Hongkongi dollar HKD 8,88 0.0259181
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.0161897
Iisraeli seekel ILS 4,09 0.0807103
India ruupia INR 80,73 0.0272598
Indoneesia ruupia IDR 15954,17 0.0265832
Islandi kroon ISK 135,72 0.0294811
Jaapani jeen JPY 125,05 -0.015991
Kanada dollar CAD 1,50 0.0400775
LAV rand ZAR 15,96 0.0470084
Lõuna-Korea vonn KRW 1275,11 0.2240108
Malaysia ringgit MYR 4,61 -0.047649
Mehhiko peeso MXN 21,77 0.0831996
Norra kroon NOK 9,73 -0.0061642
Poola slott PLN 4,33 0.0161752
Rootsi kroon SEK 10,46 0.0114694
Rumeenia leu RON 4,74 0.0189797
Singapuri dollar SGD 1,53 0.0325988
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0571559
Šveitsi frank CHF 1,14 0.0528448
Taani kroon DKK 7,46 0.0053621
Tai baht THB 35,30 0.0583884
Tšehhi kroon CZK 25,71 0
Türgi liir TRY 6,00 0.0567168
Ukraina grivna UAH 30,62 0.0264612
Ungari forint HUF 317,67 0.0094447
USA dollar USD 1,13 0.0353763
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 -0.0484614
Valgevene rubla BYN 2,44 0.0328246
Vene rubla RUB 74,90 0.0712102

Valdkonna töökuulutused