Täna allkirjastas majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts määruse, millega tõusis kuueteljeliste autorongide lubatud tegelik täismass siseriiklikul veol 40 tonnilt 44 tonnini.
Eelnõu võimaldab vähendada transpordikulutusi kümnendiku võrra, luues sellega ka hea pinnase transpordi- ja logistikateenuste hinna vähenemiseks, samuti suurendab see Eesti konkurentsivõimet Euroopa vedajate hulgas, teatas ministeerium. Suuremaid kui 40tonniseid tegelikke täismasse võimaldavad mitmed Euroopa riigid, sealhulgas ka Soome.
Muudatusettepanekuga on 44-tonniseid autoronge lubatud kasutada riigisiseselt juhul, kui autorong koosneb vähemalt kolmeteljelisest veokist, kolme ja enama teljega haagisest või poolhaagisest.
Ehkki Euroopa Nõukogu direktiiv (EL Nõukogu direktiiv 96/53/EÜ) määratleb kindlat tüüpi ühenduses liikuvatele maanteesõidukitele siseriiklikus ja rahvusvahelises liikluses lubatud maksimaalmõõtmed ning rahvusvahelises liikluses lubatud suurimaks tegelikuks täismassiks kuni 40 tonni, on liikmesriigil lubatud kasutada riigisisesel veol kasutavatel autorongidel suuremat tegelikku täismassi kui 40 tonni.
Rahvusvahelises liikluses kasutatavatele autorongidele jääb ministri määrusega kehtestatud suurim tegelik täismassi endiselt kuni 40 tonni piiresse. Kaasaegsetel kuueteljelistel autorongidele on tehase poolt lubatud suurim täismass juba praegu vähemalt 44 tonni, mistõttu täiendavaid investeeringukohustusi muudatus ettevõtjatelt ei vaja.
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.