• 05.06.09, 18:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Minister lubas teele 44 tonnised kuueteljelised autorongid

Täna allkirjastas majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts määruse, millega tõusis kuueteljeliste autorongide lubatud tegelik täismass siseriiklikul veol 40 tonnilt 44 tonnini.
Eelnõu võimaldab  vähendada  transpordikulutusi  kümnendiku võrra, luues sellega ka hea pinnase transpordi- ja logistikateenuste hinna vähenemiseks, samuti suurendab see Eesti konkurentsivõimet Euroopa vedajate hulgas, teatas ministeerium. Suuremaid kui 40tonniseid tegelikke täismasse võimaldavad mitmed Euroopa riigid, sealhulgas ka Soome.
Muudatusettepanekuga on 44-tonniseid autoronge lubatud kasutada riigisiseselt juhul, kui autorong koosneb vähemalt kolmeteljelisest veokist, kolme ja enama teljega haagisest või poolhaagisest.
Ehkki Euroopa Nõukogu direktiiv (EL Nõukogu direktiiv 96/53/EÜ) määratleb kindlat tüüpi ühenduses liikuvatele maanteesõidukitele siseriiklikus ja rahvusvahelises liikluses lubatud maksimaalmõõtmed ning rahvusvahelises liikluses lubatud  suurimaks tegelikuks täismassiks kuni 40 tonni, on liikmesriigil lubatud kasutada  riigisisesel veol kasutavatel autorongidel suuremat tegelikku täismassi kui 40 tonni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Rahvusvahelises liikluses kasutatavatele autorongidele jääb ministri määrusega kehtestatud suurim tegelik täismassi endiselt kuni 40 tonni piiresse. Kaasaegsetel kuueteljelistel  autorongidele on tehase poolt lubatud  suurim täismass juba praegu vähemalt 44 tonni, mistõttu täiendavaid investeeringukohustusi muudatus ettevõtjatelt ei vaja.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele