Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi riigi infosüsteemide osakonna juhataja Margus Püüa leiab, et e-arvetele võiks üle minna küll käsukorras kuid siiski eelistab ta loomulikumat üleminekut.
„Tehniliselt on Eesti riik valmis e-arvetele üle minekuks, kuid selle toimumiseks on vaja mõttemaailma muutust,“ lisas ta.
Püüa sõnul on ministeeriumi üks eesmärk kujundada innovaatiliselt nn e-ärikeskkonda, luua selleks eeldused ja võimalused. „Äri ajamine peab olema tulus ja lihtne. Tahame, et raha liikumise kiirus suureneks,“ selgitas ta.
Avalikul sektoril on Püüa sõnul seoses e-arvetele üleminekuga kiirendada nende töötlemist vähemalt 5 korda. „Kõik sõltub sellest, kuidas majasiseselt arvete menetlusringid paika pannakase. Lihtne ei ole, sest tulemee paberpõhisest maailmast, mille loogika on arvutis ebamugav,“ selgitas ta. Siiski on riigi andmesidesüsteemil X-Teel olemas juba dokumendivahetus funktsioon, millega on liitunud kõik ministeeriumid ja suur hulk kohalikke omavalitsusi.
„Rahandusminister võiks välja öelda, et ei võta ühtegi paberarvet vastu, kuid on kõhklused eeskätt, kui riik paneb karmi kohustuse, et kõik sellega hakkama saavad,“ selgitas Püüa, kes lisas, et alati saadetakse kuskilt mingi paberarve ja 100% e-arvetele ei ole võimalik üle minna, näiteks tõi ta teistest riikidest saabuvad arved.
Seotud lood
Swedbank ja Itella Information käivitavasid ettevõtetevahelise e-arvete konsortsiumi.
Arvete käsitleja Itella Information koostöös Swedbanki ja majandustarkvarafirmaga HansaWorld ning Telemaga on loonud ettevõtete e-arvete konsortsiumi, mille abiga saab ettevõtetevahelise arvelduse Eestis muuta täisdigitaalseks ja paberivabaks. Itella Informationi prognoosi järgi säästaksid Eesti riik ja ettevõtted täielikule e-arveldusele üle minnes kuni 1,3 miljardit krooni aastas.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.