Juuni keskpaigani uuritakse Tartu linna ja lähivaldade elanike liikumisharjumusi, et saadud andmete põhjal hakata linna bussiliiklust tarbijasõbralikumaks muutma.
„Ühistranspordi liinivõrgu ja sõidugraafiku edasise muutmise ja täiendamise aluseks on inimeste sõiduvajadused, millest saame ülevaate küsitluse teel. Saadud tulemused on sisendiks liinivõrgu optimeerimise mudelisse,“ ütles abilinnapea Margus Hanson.
Tartu linnas küsitletakse ühtekokku poolt tuhandet leibkonda ja uuritakse kõigi pereliikmete liikumisviise, -aegu ja –suundi, teatas linnavõim. Käimasolev küsitlus hõlmab peale linna veel Tartu, Luunja, Ülenurme ja Nõo valla ning Elva linna elanikke. „Ühistranspordi alal on koostöö lähimate omavalitsustega väga oluline, sest paljud inimesed käivad sealt Tartusse tööle või kooli. Olemasolev liinivõrk vajab kindlasti laiendamist,“ nentis Hanson.
Äsja lõppes Tartu linnaliinibussides ka loendus, mil kõigil liinidel loeti üle peatustes sisenejad ja väljujad. Kahe uuringu tulemused võetakse kokku sügiseks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tartu linna ja lähiomavalitsuste ühistranspordi arendamise projekti rahastatakse Norra ja Euroopa majanduspiirkonna finantsmehhanismide regionaalarengu toetusskeemist 1,5 miljoni krooniga.
Peale liiklemisuuringute sisaldab projekt ka uudse piletisüsteemi ja reaalaja infosüsteemi teostavus-tasuvusanalüüsi. Uudne reaalaja infosüsteem näeb muu hulgas ette ka infotabloode paigaldamise olulisematesse bussipeatustesse ja rahvarohketesse kohtadesse.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.