Kogemustega spetsile leidub tööd

Logistikasektoris on vabade töökohtade arv tagasihoidlik. Kui lihttöölist on suhteliselt lihtne leida ja lojaalsus tööandajale on tublisti suurenenud, siis näiteks logistika- või ostujuhi leidmine on keerukas ka rasketel aegadel.

Märtsis logistikajuhi otsimist alustanud Cleanaway ASi tegevjuht Argo Luude kinnitas, et huvilisi oli päris palju. "Logistikajuhi ametikohale laekus umbes 450 avaldust, aga tundus, et seal oli ka väga palju juhuslikke kandideerimisi, millest ei saanud üldse aru, miks inimene sellele kohale kandideerib," sõnas Luude. Esimesse vooru valiti välja kümme kandidaati, teise vooru viis, kellega intervjuud veel käivad.

"Tegemist ei ole mingi tuumateadusega! Antud ametikoha eesmärgid on lihtsad ja ülesanded selged, seetõttu on kõige olulisem, et kandidaadil oleks soov midagi ära teha," selgitas Luude valikukriteeriume. "Pühendumine on märkimisväärselt olulisem kui aastatepikkune kooliskäimine. Kui viitsimist ja huvi pole, pole ka haridusest kasu," on ta kindel.

Luude tõdes ka, et kui paar aastat tagasi tuli autojuhi leidmiseks väga tõsiselt tööd teha, ja see ei pruukinud õnnestudagi, on olukord nüüd täiesti muutunud. "Praegu on lihttöölist - autojuhti, sorteerijat, laadijat - väga lihtne leida ja valik on hea. Inimesed hoiavad oma töökohast kinni, liikumine on märkimisväärselt vähenenud."

"Meie tööjõu vajadus sõltub hangetest, nii et kui mõni konkurss õnnestub, on vaja ka lisatööjõudu," lisas Luude, kes on rahul, et ettevõttest on mööda läinud koondamised ning on pääsetud töötajate ülesannete ümbermängimisega. Palga osas on ettevõttes keskastme juhtidele pandud paika piirid, kui suur tohib tööjõukulu olla. "Lisatasusid on tõesti kärbitud ja seetõttu on palgalangus 15-20%," lisas ta.

Maxima Eesti OÜ avalike suhete juht Erkki Erilaid rääkis, et hiljuti toimunud Maxima ostujuhi ametikohale kandideeris 35 inimest. "Peamine on selles valdkonnas ikkagi kogemus, kuid ka haridus loeb. Edukas kandideerija on kompetentne, haritud, tal on hea töökogemus, ta armastab oma tööd ja tahab seda teha," kirjeldas Erilaid sobivat töötajat.

Tema sõnul tuntakse huvi selles valdkonnas töötamise võimaluste vastu praegu palju, ent vaatamata raskele ajale on head töötajat leida küllaltki keeruline. "Logistika valdkonnas on meil praegu täitmata vaid üksikud kohad ja tänavu ka töötajate arv ei muutu," lisas ta.

Manpoweri tegevjuht Heigo Kaldra sõnul on talle oma kogemuse põhjal jäänud subjektiivne mulje, et logistikafirmad peavad ennast liiga spetsiifilisteks ja pigem ei kaasa personaliotsingufirmasid värbamisprotsessi. "Logistikafirmad pöörduvad meie poole harva. Nad ei osta väljast personaliteenust sisse," lisas ta. Ka kui varasemast meenus Kadrale mõningaid päringuid sellest valdkonnast , siis viimasel ajal ei ole ühtegi tulnud. "Eks see on üldine kokkuhoid, koondamised, ja uusi projekte ei algatata," lisas ta.

CV-Online'i turundusjuht Raimo Matvere märkis, et viimaste kuude dünaamikat jälgides on töökuulutuste arv püsinud küllaltki stabiilsena. "Aasta algusest saadik on transpordi ja logistika valdkonnas pidevalt 12-20 aktiivset töökuulutust, mis on siiski üsna tagasihoidlik number võrreldes enamike teiste sektoritega," kommenteeris ta.

Matvere sõnul otsitakse otseselt logistikuid või logistikajuhte küllaltki vähe. Praegu näiteks otsib logistikut Muuga sadam, Alpter Grupp OÜ otsib vedude korraldajat ja rahvusvaheliste vedude autojuhti. "Suurem osa transpordi ja logistikasektori pakkumisi on viimasel ajal olnud pigem müügi- ja administratiivtöö tegijatele ning autojuhtidele," lisas Matvere.

Tööotsijate hulk, kellel on transpordi ja logistikasektori töökogemut, on CV-Online andmetel alates jaanuarist kasvanud 5,1%, mis teeb umbes kümme tuhat inimest, kusjuures neist ligi 1900 on otseselt logistiku või logistikajuhi kogemusega.

Inimeste hulk, kes on oma CVsse märkinud, et soovivad selles valdkonnas edaspidi tööd leida, on kasvanud aasta algusest 5,4%. Inimesi, kes edaspidi logistiku, logistikajuhina töötada sooviks, on ligikaudu 2500. Absoluutarvudena on inimesi, kes sooviksid transpordi/logistika valdkonnas töötada rohkem kui neid, kes seal valdkonnas kogemust omavad.

Kommentaar
Kadri Lühiste
töötukassa analüüsiosakonna juhataja

Kollektiivsete koondamiste statistikas ei paista veonduse, laonduse ja sidevaldkond viimasel ajal eriti silma, nii et koondamised on pigem vähenenud. Kui 2007. aastal kollektiivse koondamise hüvitist saanutest oli veonduse, laonduse ja sideettevõtetes töötanuid ligi 20%, siis eelmisel aastal 8% ning sel aastal samuti alla 10%. 7. mai seisuga oli selles sektoris 514 kollektiivse koondamise hüvitise saajat.

Küll on aga sel aastal suurenenud valdkonnas töötanute osakaal pankrotihüvitise saajate seas. Kui varasematel aastatel oli nende hulk 3-4%, siis tänavu 7. mai seisuga oli pankrotihüvitiste saajate 11,5%. 213 inimest ehk iga kümnes pankrotihüvitise saaja oli töötanud veonduse, laonduse või sidevaldkonna ettevõttes, mis pankroti tõttu ei suutnud oma töötajatele tasusid välja maksta.

Logistikavaldkonna tööpakkumisi on registreeritud üsna napilt. Aprilli lõpu seisuga otsiti tööturuameti (nüüd Eesti Töötukassa) vahendusel kolme laoametnikku, kolme transpordiametnikku ja viit posti kättetoimetajat. Tööd pakuti 16 sõidu- ja paketiautojuhile ning 23 veoautojuhile. Lisaks otsiti veel 12 lihttransporditöölist ja laadijat.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,60 0.954488
Brasiilia reaal BRL 4,27 1.0177756
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.030689
Filipiinide peeso PHP 59,15 0.4841751
Hiina jüaan CNY 7,62 0.1116233
Hongkongi dollar HKD 8,91 0.098912
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0175368
Iisraeli seekel ILS 4,11 0.4402054
India ruupia INR 80,69 0.2609376
Indoneesia ruupia IDR 15954,42 0.287579
Islandi kroon ISK 135,50 0.0738552
Jaapani jeen JPY 125,52 -0.095511
Kanada dollar CAD 1,50 0.1205384
LAV rand ZAR 15,90 0.128457
Lõuna-Korea vonn KRW 1276,31 0.3356813
Malaysia ringgit MYR 4,63 0.421144
Mehhiko peeso MXN 21,80 0.097341
Norra kroon NOK 9,77 0.3718083
Poola slott PLN 4,34 0.1385937
Rootsi kroon SEK 10,60 0.3795695
Rumeenia leu RON 4,75 0.0736982
Singapuri dollar SGD 1,54 0.2023631
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.0345463
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0528961
Taani kroon DKK 7,46 0.0268129
Tai baht THB 35,39 0.445653
Tšehhi kroon CZK 25,63 -0.0857767
Türgi liir TRY 6,04 0.2604944
Ukraina grivna UAH 30,65 0.0679022
Ungari forint HUF 317,44 0.1545985
USA dollar USD 1,13 0.1235112
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.6051071
Valgevene rubla BYN 2,43 0.0659332
Vene rubla RUB 74,31 -0.1486128

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019