Eesti Meremeeste Sõltumatut Ametiühing (EMSA) teatas, et 4. mai õhtupoolikul teavitas Tallink ametiühingule, et lükkab ühepoolse otsusega edasi ühingu ja AS Tallink Grupp vahel mullu septembris kokku lepitud lisatasu maksmise pikaajalise töö eest.
"Selline kiri on seda enam hämmastavam, et alles 30.märtsil kinnitas AS Tallink Grupp personalidirektor oma kirjas ametiühingule, et palgaleppest peetakse kinni ja soovis ilusat rahulikku kevadet," vahendas ühing. "Oma sellise käitumisega näitab Tallink selgelt, et ei hooli oma töötajatest, ega ka sellest, milline saab olema ettevõtte edasine käekäik."
Majanduslikku põhjendust Tallinkil ametiühingu hinnangul palgaleppe rikkumiseks ei ole - kogukulu kõikide laevapere liikmete aasta staažitasuks on personali- ja arendusdirektori Taavi Tiiveli sõnul 7 miljonit krooni, mis ettevõtte muude kulutustega ja nende kasvuga võrreldes on marginaalne. Samuti tõi ühing välja, et vaid nelja juhatuse liikme tasu möödunud majandusaastal oli 27 miljonit ja kasv 4,6 miljonit krooni.
Palgaleppest tulenevate AS Tallink Grupp kohustuste täitmise tagamiseks ja Tallinki laevaperede seaduslikuks kaitseks pöördus EMSA Tööinspektsiooni poole.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Tallink leiab, et ametiühinguga sõlmitud kollektiivlepingus ei ole aga arvestatud tänaseks kättejõudnud majanduskriisiga
2010. aastal mõistis Töövaidluskomisjon Tallinkile mehitusteenust osutavatelt tütarettevõtetelt OÜ Hansaliin ja OÜ HT Laevateenistus välja kokku ligi 700 000 krooni hüvitisi ja vähemmakstud töötasusid.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.