Sadam võib olla maksumaksjale risk, kirjutas eile Kauppalehti ajakirjanik Kyösti Jurvelin oma kommentaaris.
Soome linnad on viimastel aastatel investeerinud hiigelsummasid oma sadamate tegevusse. Ainuüksi Vuosaari sadam maksis umbes 1,2 miljardit eurot, suuri investeeringuid paigutasid sadamatesse peaaegu kõik teisedki sadamalinnad.
Seni on sadamad olnud linnadele head ärid. Praegune surutis võib aga viia selleni, et eelkõige Soome eksport kogeb struktuurimuutust - paberit ja masinaid veetakse välismaale tulevikus võib-olla veelgi vähem. Samuti kannatavad Soome sadamad transiidivedude vähenemise all ning Venemaa püüab vedusid läbi enda sadamate suunata.
Ka Baltimaade sadamad püüavad suurendada oma osa kaupade teekonnal Venemaale. Neile on toeks Soome raudteetranspordi kallis hind Venemaale.
Keegi ei tea, kuidas Venemaale minevad logistikavood muutuvad. Sellest annab tunnustust kasvõi see, et Venemaal tegeletakse praegu seadusalgatusega, mille kohaselt naaberriikidest pärit meritsi saabuvad konteinerid peaks suunatama üle teedele või võetama vastu otse Venemaa sadamates. See algatus on Soomele üllatus.
Kuna sadamad üle-investeerisid oma tegevusse, on oht, et lõpuks ulatuvad ka sadama äririskid maksumaksjani. Linnad ei ole taotlenud sadama omandisse partnereid, millega riske maandada.
Vene uues tolliseaduses näeb Eesti Logistika ja Ekspediitorite Assotsiatsiooni (ELEA) juhatuse esimees Raido Rebane Eestile kättemängitud võimalust, sest kuigi tollipunktid viiakse piirile ja sadamatesse, jääb alles Eestile soodne Moskva konteinervedude tollipunkt.
Seotud lood
Venemaa duumas on lugemisel eelnõu, mille kohaselt suunataks väljastpoolt Venemaad saabuv konteinertransport raudteele, projekti eesmärk on suunata kaubavood oma sadamatesse.
Juhid puutuvad sageli kokku keeruliste võlgnike ja hilinenud maksetega, mis võivad mõjutada rahavoogu ja tekitada stressi. Võlgnikega tegelemine on aeganõudev ja koormav, eriti kui kaasnevad meeldetuletused, vaidlustused ja võlgnike passiivsus.
Infopanga võlaregister aitab aga juhtidel hallata võlgnevusi kiiremini ja lihtsamalt, säästes nii aega kui ka närve.
Enimloetud
1
Pingereas poolsada bussifirmat!
Viimased uudised
Pingereas poolsada bussifirmat!
Hetkel kuum
Eesti ehitusidu: Saksamaal vajavad remonti tuhanded sillad
Pingereas poolsada bussifirmat!
Tagasi Logistikauudised esilehele