Rahvusvahelised keskkonnaühendused Bankwatch ja Friends of the Earth avaldasid nende hinnangul 55 problemaatilist uute Euroopa Liidu riikide projekti, mis võivad kaasa tuua suure keskkonnakahju.
Eestist on nende seas Tallinn–Tartu maantee ehitus ning nn Saaremaa sild, kirjutas Oma Saar.
Selliseid projekte on organisatsioonid varemgi kaardistanud, kuid seekord tuntakse muret selle üle, et majanduskriisi tingimustes on oht, et nimetatud projektid viiakse ellu kiirustades.
Organisatsioonide andmeil on Euroopa Komisjon teinud ettepaneku suurte infrastruktuuriprojektide elluviimise kiirendamiseks, kuid küsimus on selles, kas riigid on valmis saadavaid investeeringuid targemalt kasutama.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Bankwatch ütleb, et vastuoluliste projektide läbisurumise asemel peaks Euroopa Komisjon just praegu tugevamini rõhuma keskkonnaseaduste järelevalvele ning võimalikult avalikult näitama, kuidas avalikku raha majanduse taaselustamiseks kasutatakse.
Seotud lood
Saaremaa silda tuleks rahastada ELi rahaga, Tallinna Sadama tellitud praamide mahamüümise ja riigilaenuga, kirjutab ettevõtja ja majandusteaduste dotsent Endel Oja.
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.