Euroopa riikide postiteenuste osutajate seas läbiviidavad regulaarsed monitoorimised näitasid, et 2008. aastal olid postiettevõtte kvaliteeditulemused head ja vastasid kehtestatud nõuetele.
Euroopa Liidu direktiiviga 97/67/EÜ kehtestatud eesmärk kolmepäevase (D+3) kättetoimetamise puhul on 85 protsenti, teatas Eesti Post.
Monitooringu tulemused näitavad, et Euroopa liikmesriikide vahel on kirjade liikumise kvaliteet keskmiselt 95,4 protsenti. Riikide lõikes tulemused kõiguvad, seda olenevalt transpordi võimalustest ja sisemaisest teenuse kvaliteedist. Eesti ja naabermaade (Põhja ja Baltimaad) suundadel on D+3 näitajad 91- 98 protsendi vahel.
Lähtuvalt Euroopa Liidu direktiivi nõuetest on kõikidel liikmesriikidel kohustus tagada postiteenustele kehtestatud standarditest kinnipidamine ja ühtlasi tuleb seda sõltumatult regulaarselt ja ühtlustatud alustel tõestada.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Käesoleval ajal on liikmesriikidel võimalik nõude täitmist kirjade puhul, millele on EL siseselt kehtestatud kvaliteedi nõuded D+3 85 protsenti ja D+5 97 protsenti, kontrollida UNEX diagnostilise kontrollsüsteemi kaudu.
Viimane on sõltumatu osapoole poolt läbiviidav pidev testimine ja aktsepteeritud Euroopa Komisjoni poolt.
Eesti Post liitus monitooringuga 2004. aastal. Eelmise aasta jooksul kontrolliti postiettevõtte kirjateenuse kvaliteeti mõlemas suunas EL liikmesriikidega ning Islandi, Norra ja Šveitsiga. Kokku osales monitooringus 29 riiki.
D tähendab kirja postitamise päeva, +3 ja % näitavad, kui suur osa kirjadest on sihtriigis postitamise päevale liidetud kolme tööpäeva jooksul adressaadile kätte toimetatud.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.