Umbes pooled 8000 rahvusvahelist veolitsentsi omavatest sõidukitest on üle, leiab Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) president ja autotranspordifirma Lajos omanik Einar Vallbaum.
Lugeja uuris, kui palju veoressurssi näiteks Eestisisestel ja rahvusvahelistel vedudel üle on?
„Eestis on rahvusvahelist litsentsi omavaid veokeid 8000, osa nendega tehakse ka Eesti sisest tööd. Oma kogemustest võin öelda, et pooled on üle. Osa veokeid töötas seni Euroopas, kuid ka seal on mahud vähenenud. Autod on Euroopast koju toodud ja sealt need dumpingi hinnad hakkasid,“ vastas Vallbaum online-intervjuus.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Veohinnad sulavad, kui kevadine lumi, kaubakogused vähenevad. Mis ootab Eesti autotranspordifirmasid?
K.Trans Pluss OÜ juhatuse liige Andrei Žilkini sõnul võiksid ERAA, riik ja liisingfirmad kokku leppida, et mingi arv veokeid korjatakse turult ära.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.