Autor: Mariliis Pinn • 23. märts 2009

Teede lagunemise aeg sunnib keelumärke välja tooma

Maanteeamet on alates eelmise nädala algusest paigaldanud ligi üheksakümnele riigimaantee lõigule koormuspiiranguid kehtestavad märgid, kirjutas Äripäev.

"Me ei pane neid märke üles seetõttu, et need teed oleksid kehvas seisus," ütles maanteeameti maanteeinfokeskuse infojuht Karl Talts. "Me paneme märgid selleks, et rasked autod neid teid kevadel laiali ei lõhuks."

Kevadpäike tekitab teekatte alla vesise kihi ja seetõttu kaotab teekate suurema osa oma kandejõust ja veoauto raskuse all võib teekate deformeeruda. Kandevõime taastub siis, kui teekonstruktsioonid on täielikult sulanud ja tahenenud.

Taltsi sõnul on sellised teelõike praegu kõige enam Lääne-Virumaal, Pärnumaal ja Läänemaal. "Selle nädala alguses hakati nii telje, tegeliku massi kui ka registrimassi piiravaid märke üles panema," rääkis Talts ja lisas, et kus ja mis täpsemalt, on kirjas maanteeameti koduleheküljel.

Taltsi andmeil on koormuspiirang reedese seisuga pandud ligi 90 riigimaantee lõigule. "Ilmselt saab selliseid lõike kordades rohkem olema," lausus Talts. "Meie piirame koormust riigi põhi- ja tugimaanteedel, vallateede korrashoiu eest muretsevad vallad."

tasub teada

    * Tallinna linna pressiteenistus teatas eelmise aasta märtsis, et Tallinna kommunaalamet kaardistab koostöös Tallinna transpordiametiga 1. oktoobriks 2008 raskeveokite liikumisvajadused ning määrab raskeveokitele lubatud liikumismarsruudid.

    * Ülejäänud linna tänavatel kehtestatakse koormuspiirang 3,5 tonni.    * Lisaks plaanis linn hakata nõudma prügifirmadelt väiksemate sõidukite kasutamist vanalinnas ja kvartalisisestel teedel. Prügifirmade väitel sellise nõude korral teede liikluskoormus tegelikult suureneb.

 

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077