Kuna avalikele bussiliinidele on riigihanke tulemusel sõlmitud pikaajalised lepingud, siis ei saa seal kütusehinna languse tõttu operatiivselt piletihindu langetada.
Riigihankelepingud on sõlmitud 2008. aastal, kui oli veel suur kütusehinna tõus ja enne 2010. aastat neid muuta ei saa, selgitas Harjumaa ühistranspordikeskuse tegevdirektor Ago Kokser Postimehele.
Valem, mille järgi kilomeetrihind arvestatakse, võtab kütusehinnale lisaks arvesse ka palgatõusu ja tarbijahinna indeksit, sellest lähtuvalt maksab keskus tänavu vedajatele 22 protsenti enam kui eelmisel aastal.
«See vahe tuleb kuidagi katta,» ütles Kokser. Ta lisas, et olukorra muudab keerulisemaks ka majanduslangusest tingitud reisijate arvu vähenemine nii eelmise aasta lõpul kui selle algul. Nimelt oli jaanuaris sõitjaid 11 protsenti vähem.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Taisto Liinid lubab rakendada erinevaid sooduskampaaniaid, kuid üleüldist bussipileti hinnataseme langust lähiajal ette ei näe.
Bussifirma Mulgi Reisid kaalub johtuvalt kütusehinna alanemisest oma kommertsliinidel piletihinna langetamist.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.