Kuna avalikele bussiliinidele on riigihanke tulemusel sõlmitud pikaajalised lepingud, siis ei saa seal kütusehinna languse tõttu operatiivselt piletihindu langetada.
Riigihankelepingud on sõlmitud 2008. aastal, kui oli veel suur kütusehinna tõus ja enne 2010. aastat neid muuta ei saa, selgitas Harjumaa ühistranspordikeskuse tegevdirektor Ago Kokser Postimehele.
Valem, mille järgi kilomeetrihind arvestatakse, võtab kütusehinnale lisaks arvesse ka palgatõusu ja tarbijahinna indeksit, sellest lähtuvalt maksab keskus tänavu vedajatele 22 protsenti enam kui eelmisel aastal.
«See vahe tuleb kuidagi katta,» ütles Kokser. Ta lisas, et olukorra muudab keerulisemaks ka majanduslangusest tingitud reisijate arvu vähenemine nii eelmise aasta lõpul kui selle algul. Nimelt oli jaanuaris sõitjaid 11 protsenti vähem.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Taisto Liinid lubab rakendada erinevaid sooduskampaaniaid, kuid üleüldist bussipileti hinnataseme langust lähiajal ette ei näe.
Bussifirma Mulgi Reisid kaalub johtuvalt kütusehinna alanemisest oma kommertsliinidel piletihinna langetamist.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.