• 19.03.09, 10:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kindlustunne kaugsõidujuhtidele päevarahade maksmisel?

Riigikohtu lahendiga on 05. märtsil 2009 jõustunud Tallinna ringkonnakohtu poolt tehtud otsus rahvusvahelistel marsruutidel sõitvatele veoautojuhtidele makstavate päevarahade maksustamist puudutavas kaasuses.
Nimetatud otsuse valguses on antud tagasi kindlus autovedajatele, et neil on õiguslik alus maksta enda kaugsõidujuhtidele maksuvabalt päevaraha (loomulikult sätestatud limiitide ulatuses), kirjutab AS Deloitte Advisory maksu- ja õigusosakonna konsultant Evelin Tints Äripäeva finantsblogis.
Ringkonnakohus nõustus maksuhalduri seisukohaga, et töölähetuse mõiste sisustamisel tuleb lähtuda töölepinguseaduses sisalduvast töölähetuse tunnusest, milleks on tööülesannete täitmine väljaspool töölepinguga määratud töö tegemise asukohta. Kuid olukorras, kus autojuhid teostasid Eestist lähtuvaid rahvusvahelisi kaubavedusid ning töö iseloomust tulenevalt puudus neil kindel püsiv töö tegemise asukoht, pole seaduse mõttega vastuolus kajastada töölepingus töö tegemise asukohana Eestit.
Samuti tõi ringkonnakohus enda otsuses ära, et olukorras, kus rahvusvahelisi sõite teostaval veokijuhil puudub püsiv töökoht ja töö on seotud alaliste ringsõitudega, tuleb lähtuda töö tegemise asukoha määratlemisel samuti tööandja tegevuskohast ning arvestada sellega, kus on auto peatuspaik koduriigis.
Seega on kohtuotsuse valguses antud võimalus maksta maksuvabu päevarahasid tüüpilistele kaugsõidu ettevõtetele kui nende ringsõidud algavad ja lõpevad Eestis, sõltumata sellest, et valdava osa tööajast viibib autojuht väljaspool Eestit.
Samas ei anna aga meie hinnangul antud kohtuotsus kindlust sellistele kaugsõitusid korraldavatele ettevõtjatele, kes on küll palganud veokijuhid tööle Eesti äriühingusse, kuid kelle autojuhid täidavad oma töökohustusi ainult välisriikides, nimelt Eestis veokiga marsruute ei alustata ega lõpetata, vaid töö alguskohta sõidetakse mõne muu transpordivahendiga. Oleme seisukohal, et selliste autojuhtide puhul ei saa maksuvabade päevarahade kontekstis Eestit töölepingus kokkulepitud töö tegemise kohana käsitleda. Küll aga võib juhtuda, et eeltoodud tõlgenduse ja tulumaksuseaduse § 13 lõike 1 punkti 11 koosmõjus saab Eesti tööandja maksta päevarahasid mõne teise riigi (sõitude algus- ja lõpp-punkt) maksuvabades piirmäärades. Enamikul juhtudel oleks taoline tõlgendus tööandja jaoks veelgi soodsam kui päevarahade maksuvabastus Eesti määrade järgi.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 10:27
Maksuvõlglaste arv on kasvanud 35%, pankrotis ettevõtete arv 48%
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.

Hetkel kuum

Skinest Grupi juht Oleg Ossinovski.
TOP
  • 29.11.24, 13:34
Eesti edukamate logistikaettevõtete TOP 60: Skinest taas alistamatu
Eesti ja Soome vahet sõidab shuttle -laev MyStar. Novembris kasvas reisijate arv vaid sel suunal.
Uudised
  • 03.12.24, 14:04
Tallinki kaubavedude maht on drastiliselt kukkunud
Logistikafirma juht: Tallink tulistab iseendale jalga
Transpordi- ja logistikasektori ihaldusväärseimaks tööandjaks valiti seekord Tallinna Lennujaam, mis lükkas troonilt kolm aastat järjest võidutsenud Lux Expressi.
TOP
  • 03.12.24, 13:03
TOP 10: Eesti transpordi- ja logistikasektori ihaldusväärsemad tööandjad 2024
Kõrgele teisele kohale tõusnud VIA 3L Freighti juht tegevjuht Antoon van Rens tunnistas, et raskel ajal peaksid kõik riigile strateegiliselt olulised ettevõtted kokku hoidma ning hoiduma ebamõistlikest hinnatõusudest.
TOP
  • 22.11.24, 05:13
Ekspediitorfirmade TOP 100: turbulents logistikasektoris jätkub
Ettevõtjad: edu eeldusteks on head kliendisuhted ja digitaliseerimine
Ühinemisest tõuseb ekspertide hinnangul tulu ka HHLA teistele sadamatele, kaasa arvatud Muuga konteinerterminalile.
Uudised
  • 29.11.24, 11:10
Tehing lukus: MSC omab peaaegu poolt HHLAst
Aasta Logistikategu 2024 konkursi finalistid on selgunud!
Uudised
  • 03.12.24, 13:29
Aasta Logistikategu 2024 konkursi finalistid on selgunud!
Hääletamine on lõppenud! Logistikauudiste aastatellimuse võitis Guido Ulejev!
Tallink endiselt kõige väärtuslikum transpordiga tegelev ettevõte vaatamata sellele, et 82 miljonit on aastaga haihtunud.
TOP
  • 20.11.24, 12:59
TOP 10: Eesti kõige väärtuslikumad transpordiga seotud ettevõtted 2024
Lätis loovutas airBaltic esikoha konkurendile
(Maksuvõlglaste graafik Eesti ettevõtlusmaastikul)
  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 10:27
Maksuvõlglaste arv on kasvanud 35%, pankrotis ettevõtete arv 48%

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele