Eesti Raudtee püüab raudtee infrastruktuuritasude korra muutmisega küll seniseid transiidimahte säilitada, ent ilmselt kahaneb transiit ka Venemaa uue naftasadama käivitudes.
Eesti Raudtee pressiesindaja Urmas Glase ütles rahvusringhäälingu uudisteportaalile, et teadaolevalt käivitab Venemaa selle aasta teises pooles täismahus Ust-Luga naftasadama, mille aastaseks läbilaskevõimeks on kavandatud 10 miljonit tonni naftasaadusi, kusjuures Eestit läbinud Venemaa transiidimaht on seni olnud ca 20 miljonit tonni aastas.
"Kuidas aga ülemaailmne majanduskriis võiks veel kaubamahte mõjutada, seda ei tahaks praegu ennustama hakata," rääkis Glase. "Võrreldes teistega on Eesti Raudteel seni isegi hästi läinud - Venemaal on raudtee veomahud kahanenud aasta esimese kahe kuuga üle 30 protsendi, samuti Soomes, meil oli kukkumine 13%."
Eesti Raudtee on teinud majandusministeeriumile ettepaneku fikseerida raudtee infrastruktuuri kasutustasude ülemine ja alumine piir, et kaubaveomahtude vähenemine ei muutuks vedajatele üleliia koormavaks. Senikehtiva süsteemi kohaselt kasvavad kasutustasud mõne operaatori lahkudes teiste vedajate jaoks proportsionaalselt.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Uus infrastruktuuritasude kord on kavas jõustada maikuuks, kui see on läbinud vajalikud kooskõlastused.
Eesti Raudtee mullune kasum jäi oluliselt väiksemaks 2007. aastal teenitud 143 miljonist kroonist. Auditeeritud majandustulemused avaldab ettevõte märtsi lõpus.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.