• 10.03.09, 16:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Milleks tootmisfirmale oma autopark?

Üldlevinud arusaama ja ka majanduslike arvustuste tulemusel ei ole tootmise ja müügiga tegelevatel ettevõtetel mõtet omada ja hallata oma veoautoparki, ent Coca-Cola Hellenic on selles osas erand, kirjutab ettevõtte logistikajuht Janek Popell.  
Kasutades tarnijate teenust, on Coca-Colal ka oma autoparki ning 60% jookidest veetakse klientideni ise. Jälgides „isetegemine versus sisseostmine“ trendi Euroopas kiirestiliikuvate kaupade sektoris, siis paljud suurettevõtted on kas taastanud või taastamas oma autoparki. Eesmärk on lihtne – pakkuda kindlat ja esinduslikku klienditeenindust. Loomulikult ei tähenda see trendi, et 10 aasta pärast teevad kõik ettevõtted jaotust ise, vaid jutt käib siiski maksimaalselt 20% kogu kaubamahu jaotusest.
Coca-Cola Hellenic tegi otsuse autopargi uuendamiseks ehk isetegemise jätkamise osas 2007. aasta sügisel, mille tulemusel soetasime kogu Baltikumi peale 25 uut Scania jaotusautot ja kaheksa Mercedes-Benz Vario kaubikut, millest neli veoautot ja kolm kaubikut tulid Eestisse. Selle sammuga uuendasime Eesti autoparki 75% ulatuses.Tarnime ise oma toodangu klientidele Tallinnas ja Põhja Eestis. Isetegemise osakaal on ca 60% kogu tarnitavast kaubamahust, 40% tarnivad meie partnerid, kellest üks suuremaid on AS Rain.Isetegemine lubab meil keskenduda täpsele ja efektiivsetele ringide koostamisele, täites auto kaubaruumi maksimaalset, toodangu korrektsele komplekteerimisele ja tarnele vastavalt kokkulepitud tarneajale. Meie kliendid on harjunud nägema, et maja ette sõidab meie logodega auto, kust astub välja meie vormiriietes autojuht. Kasutades alltöövõtjaid ja/või edasimüüjaid sellist olukorda kahjuks tekkida ei saa. Samuti tundub inimlikult võimatuna, et hulgimüüja autojuht-ekspediitor tunneb kõiki tarnitavaid tooteid.Olenemata finantseerimisskeemist, on siiski mõttekas investeerida oma jaotusstruktuuri, et säilitada kontroll turul toimuva üle, eesmärgiga tagada kõrgetasemeline klienditeenindus.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.09.25, 11:48
Andmetark juhtimine: Kuidas kõhutunde asemel usaldada fakte ja võita konkurente?
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele