• 10.03.09, 16:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Milleks tootmisfirmale oma autopark?

Üldlevinud arusaama ja ka majanduslike arvustuste tulemusel ei ole tootmise ja müügiga tegelevatel ettevõtetel mõtet omada ja hallata oma veoautoparki, ent Coca-Cola Hellenic on selles osas erand, kirjutab ettevõtte logistikajuht Janek Popell.  
Kasutades tarnijate teenust, on Coca-Colal ka oma autoparki ning 60% jookidest veetakse klientideni ise. Jälgides „isetegemine versus sisseostmine“ trendi Euroopas kiirestiliikuvate kaupade sektoris, siis paljud suurettevõtted on kas taastanud või taastamas oma autoparki. Eesmärk on lihtne – pakkuda kindlat ja esinduslikku klienditeenindust. Loomulikult ei tähenda see trendi, et 10 aasta pärast teevad kõik ettevõtted jaotust ise, vaid jutt käib siiski maksimaalselt 20% kogu kaubamahu jaotusest.
Coca-Cola Hellenic tegi otsuse autopargi uuendamiseks ehk isetegemise jätkamise osas 2007. aasta sügisel, mille tulemusel soetasime kogu Baltikumi peale 25 uut Scania jaotusautot ja kaheksa Mercedes-Benz Vario kaubikut, millest neli veoautot ja kolm kaubikut tulid Eestisse. Selle sammuga uuendasime Eesti autoparki 75% ulatuses.Tarnime ise oma toodangu klientidele Tallinnas ja Põhja Eestis. Isetegemise osakaal on ca 60% kogu tarnitavast kaubamahust, 40% tarnivad meie partnerid, kellest üks suuremaid on AS Rain.Isetegemine lubab meil keskenduda täpsele ja efektiivsetele ringide koostamisele, täites auto kaubaruumi maksimaalset, toodangu korrektsele komplekteerimisele ja tarnele vastavalt kokkulepitud tarneajale. Meie kliendid on harjunud nägema, et maja ette sõidab meie logodega auto, kust astub välja meie vormiriietes autojuht. Kasutades alltöövõtjaid ja/või edasimüüjaid sellist olukorda kahjuks tekkida ei saa. Samuti tundub inimlikult võimatuna, et hulgimüüja autojuht-ekspediitor tunneb kõiki tarnitavaid tooteid.Olenemata finantseerimisskeemist, on siiski mõttekas investeerida oma jaotusstruktuuri, et säilitada kontroll turul toimuva üle, eesmärgiga tagada kõrgetasemeline klienditeenindus.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Enimloetud

1
Uudised
  • 21.04.25, 12:01
Saadaval on 4,7 miljonit eurot, autovedajaid jätab see aga külmaks
Seitsme kuuga on välja antud alla veerandi kogusummast, mistõttu toetust pikendati taas ja laiendati ka taotlejate ringi
2
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
3
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
4
TOP
  • 02.05.25, 13:58
TOP: kõige enam käivet kaotanud automüüjad 2025 I kvartalis
Lisatud ka käibe kasvu TOP
5
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
6
Uudised
  • 13.05.25, 09:34
Läti taustaga kasutatud autode müüja rajab Eestisse kolm uut müügiesindust

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Parima palgamaksja peamine tegevusala on puidu transport.
TOP
  • 04.04.25, 14:39
Autovedajate palga TOP 50: esmakordselt ajaloos ühes ettevõttes palk üle 4000 euro kuus
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele