• 05.03.09, 17:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Express Post: meie lihtkirjaturule ei tule

ASi Express Post juhatuse esimees Sven Suurraid kinnitas, huvi lihtkirja turule siseneda on neil olemas, ent tänase seisuga on ebaselge, kuidas sinna tulla.
Suureraidi sõnul 1. aprillil sisulist postituru avamist ei toimu, sest seadus on tehtud selline, et avatud turule ei ilmuks ühtegi konkurenti, kirjutas Logistika kuukirjas Tanel Raig. „Ma ei usu üldse, et neid tulijad väga palju on, kes suudavad oma dokumentatsiooni vastavusse viia postiseadusega ja soovivad võtta riski teadmatuse ees, kui palju tuleb kompensatsiooni maksta,“ märkis Suurraid.
Ja kui pole konkurente, ei tasu ka loota, et tuleb soodsamate hindadega partiikirja teenus. Suurraid ei usu, et Eesti Post kaotab postituru avamisega 61 miljonit krooni. „Seega saavad nad järgmisel aastal öelda, et tulid 61 miljoniga plussi.“  
Suurraid arvestuste kohaselt tähendaks 61 miljoni krooni kaotamine umbes 20% kirjakande kaotamist, ehk 11 miljonit kirja läheb konkurendi kätesse. „See on reaalne, aga mitte selle postiseadusega,“ nendib ta siiski.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Esiteks on postiseaduses nõue, et postiteenust tuleb teostada vähemalt poolel Eesti territooriumil. Kirjakandevõrgu loomine nõuaks investeeringuid. Investeeringute planeerimine on tehtud aga väga keeruliseks. Postiturust osa saamiseks tuleb maksta kompensatsiooni. Lihtkirja puhul on see 0-3 krooni kirja kohta. Hüvitise otsustamine hakkab aga toimuma kvartalipõhiselt. Suurraidi teada on praegu valitsusel plaan kehtestada kompensatsiooniks 0 krooni, kuna ühtegi konkurenti turule eeldatavalt ei tule. See kehtib aga juuni lõpuni, aga mis saab alates juulist. „Niimoodi on võimatu teha pikemat äriplaani,“ leiab Suurraid.

Seotud lood

Uudised
  • 13.03.09, 09:25
Ametnik: postiturg on kahe tundmatuga võrrand
Aprillist avaneb postiturg, ent monopoolses seisundis Eesti Posti konkurendid, eelkõige Express Post ja D2D, on avaldanud rahulolematust protsessi ja kehtestatud maksemäärade osas. Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumist nõustus olukorda kommenteerima sideosakonna juhataja Tõnu Nirk.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Enimloetud

1
Uudised
  • 10.10.25, 14:21
ELEA korraldab pikemate autorongide demopäeva
2
TOP
  • 25.09.25, 09:25
Autotranspordi TOPi esikohaomanik: turul käib pidev võitlus
3
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
4
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
5
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
6
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele