Välisvedajate arv on marginaalne ning seega paneks teekasutusmaks Eesti vedajatele ebaproportsionaalselt suure koormuse, teatas Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter kinnitas logistikauudised.net-ile, et sellele teele ei minda.
"Me oleme uurinud, milline on liikluskoormus teedel ja milline osakaal on välisveokitel. Selle tulemusel maksaksid välisriigi vedajad ca 50 miljonit krooni, aga omadelt tuleks korjata 200 või koguni 300 miljonit," selgitas Tatter.
Maksustada tuleb kõiki võrdselt ning täiendav maksukoormus vedajatele suretaks nii mõnegi firma välja, eriti praegust olukorda arvestades.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Kui saaks nii nagu Venemaa, kes on maksustanud ainult välisvedajad, oleks teine asi. Meie nii teha ei saa, sest Euroopa Liidus ei tohi kedagi diskrimineerida asukohariigi järgi," rääkis Tatter. "Pealegi ei ole Eesti transiitriik. Läti ja Leedu on natuke paremas kohas, aga ka Soome ei ole perifeeriariigina teekasutusmaksu kehtestanud," lisas ta.
Seotud lood
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.