Tallinna Lennujaama juht Rein Loik kommenteeris tänase KLMi Eesti turult lahkumise taustal, et liinid Euroopast Eestisse on lennufirmade ühed pikemad ja seetõttu optimeerimisel löögi all.
"Lennuturul toimub turu optimeerimine ja pikad lennud, mis kulutavad rohkelt kütust, satuvad löögi alla," rääkis Loik. "Lennud Eestisse on aga Euroopas ühed pikemad ja nii liinid siia niiöelda riskirühmas. Lennufirmad keskenduvad suurematele turgudele ja lühematele otsadele."
Hollandi rahvuslik lennufirma oli pealinna lennujaamale Loigi sõnul oluline klient ja partner. "KLM on meile samas öelnud, et on siinsest turust väga huvitatud ja majandusolukorra muutudes võib ka nende otsus muutuda."
Kas järgmisel paaril aastal võib Tallinna Lennujaamast ka positiivseid uudiseid tulla? "Lennureisijate turg on langev turg ja langevale turule on häid uudiseid keeruline leida," vastas Loik. "Nii et hetkel on meie põhiprobleem olemasoleva säilitamine ja enda elus hoidmine. Keegi ei tule ju Tallinna lennujaama pärast, vaid turismi pärast, reisijate arv aga väheneb."
Artikkel jätkub pärast reklaami
Nii arvestavad tema sõnul Tallinna lähiriikide lennujaamad näiteks 15-20% reisijate arvu langusega. Tallinna Lennujaam on eelarves arvestanud ca 12% reisijate arvu langusega sel aastal. "See number võib tulla suurem, võib tulla väiksem," lisas Loik.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.