Koidulasse rajatavas raudteepiiripunktis võetakse rongide kontrollimiseks kasutusele tehnoloogia, mis paar aastat tagasi ei olnud veel võimalik.
Piiri ületavaid kaubaronge hakatakse läbi valgustama nagu kohvreid lennujaamas, kirjutas ajakiri Inseneeria.
Riigi Kinnisvara ASi Koidula piirijaama ehitusprojekti direktori Urmas Leinfeldi kinnitusel on ehitatava jaama kõige uudsem tehnoloogia ronge läbivalgustav röntgeniseade. „Vagunid vaadatakse läbi nagu kohvrid lennujaamas," ütles Leinfeld. Varem pole Eestis raudteel sellist tehnoloogiat kasutatud.
Röntgeniseadmete kasutamine raudteel on maailmas viimastel aastatel levima hakanud. Lähiriikidest on selle kasutusele jõudnud võtta vaid soomlased ja leedulased. Maksu- ja Tolliameti tollikontrollitalituse peaspetsialisti Steven Raidma väitel ei oleks viis aastat tagasi veel olnud võimalik röntgeniseadme rakendamine Koidula piirijaamas. Vedurit koos vedurijuhiga ei skaneerita, läbi valgustatakse ainult kaubavagunid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Varem toimus rongide läbivaatus käsitsi. Iseenesest mõista on see niivõrd mahukas töö, et kontrolli jõutakse riskianalüüsi alusel võtta vaid üksikuid ronge. Röntgeniseadme kasutuselevõtmisega hakkavad kontrolli läbima kõik Koidulat läbivad kaubarongid.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.