Eilesel Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumis toimunud Liikluskomisjoni koosolekul kiideti heaks õnnetuste puhul autost automaatse hädaabikõne edastava süsteemi kasutuselevõtu Eestis.
eCall on Euroopa Komisjoni algatusel läbiviidav liiklusohutusprojekt. Igal aastal loodetakse eCall abil päästa ligikaudu 2500 eurooplase elu. Projekti sisuline eesmärk on kiirendada liiklusõnnetuste korral hädaabiteadete edastamist häirekeskusesse, mis omakorda loob eelduse kiiremaks abi andmiseks päästetöötajate poolt.
Tegu on autosse paigaldatava süsteemiga, mis teeb automaatselt või manuaalselt kõneühenduse Häirekeskuse piirkondlikku keskusesse ning saadab koheselt sinna ka info sõiduki kohta. Kohustuslike andmete hulka kuuluvad ajamärge; sõiduki täpne asukoht (positsioneerimine); sõiduki identifikatsioon; sideteenuse osutaja identifikatsioon; eCall märge, kas eCall algatati manuaalselt või automaatselt. Võimalik on ka manuaalse käivitamise korral kõne juhtimine mitteoperatiivsele abitelefonile.
Andmekandjana nähakse praegu GSM võrku, aga võimalik on ka UMTS (3G side) võrgu kasutamine. eCall vastastikuse mõistmise memorandumiga on hetkel liitunud juba 14 Euroopa Liidu liikmesriiki ning Sveits, Norra ja Island. Liitumas on ka Rumeenia, Poola, Ungari ja Luksemburg. Euroopa Komisjon soovib eCall süsteemi rakendada täies mahus Eurpa Liidu territooriumil 2010. aastalks. Eesti Häirekeskusel ei ole praegu veel tehnilisi võimalusi eCalli rakendamiseks, küll aga loodetakse see saavutada praegu väljatöötatava telemaatikarakenduse toel hiljemalt aastaks 2011. Projektiga ühinemiseks on Eestil vaja allkirjastada vastastikuse mõistmise memorandum. Liikluskomisjon kiitis heaks eCalliga liitumise ning projekti edasise arendamise Eestis.
Seotud lood
Kandidaatide esitamine konkursile „Parim tarneahelajuht 2025“ on avatud ja tähtaeg on 3. aprill 2025.