• 28.01.09, 13:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Palgata jäänud töötajad andsid Eesti laevaehitaja kohtusse

Prantsuse laevatehases töötades palgata jäänud Eesti ehitusmehed andsid tööd vahendanud Marek Hariku firma Estonian Shipbuilding vastu pankrotiavalduse, kirjutab aripaev.ee.
Eile alustas Harju Maakohus selle firma palgalehel olnud Aivar Junsi, Arnold Urbi, Christina Ranniti, Kristel Kähriku, Margus Lemberi, Merilin Villamaa ja Tapani Heikki Arffmanni pankrotiavalduse alusel Estonian Shipbuilding ASi pankrotimenetluse.
Estonian Shipbuildingul oli maailma suuruselt neljanda laevatehase Aker Yardiga poole miljardi kroonine leping. Prantsusmaa laevatehases projektijuhina ametis olnud Aivar Junsi sõnul jäid seal töötanud eestlased aga suuremast osast palgarahast ilma. "Mina pole üldse sealt palka saanud. Eelmise aasta oktoobris 20. kuupäeva paiku sain lõpuks aru, et palga mitte maksmine oli algusest peale ettevõtte äriplaaniks," ütles pankrotiavalduse esitajaid kohtus esindav Arnold Urb.
Tema sõnul kinnitas raamatupidaja, et Aker Yard kandis Hariku firmale kõik lepingus ette nähtud summad üle, kuid ilmselt rändas see raha Hariku teistele kontodele edasi. "Lõpuks me ei saanud enam tööd teha, sest polnud lihtsalt raha, mille eest materjale osta," nentis Urb.
Päris tühjade kätega inimesed ei jäänud – laevatehas arvutas välja selle pisku, mida materjalipuuduses teha suudeti ning selle arvutuse alusel Junsi sõnul viimased rahad inimestele ka maksti.
Ühel 11 kuud Prantsusmaal töötanud inimesel läks paremini – lõpparve sai ta osaliselt kätte, kui eelmise aasta oktoobris Hariku teenistusest lahkuda otsustas. Põhjuseks pidevad palgaga viivitamised ja katteta lubadused. Teised jäid paigale lootuses, et asjad paranevad.
Seda aga ei juhtunud ja praeguseks on lood hoopis absurdseks pööranud, sest kuna Estonian Shipbuildingu kontori uksed on üürivõla tõttu suletud ka Harikule endale ja kõik dokumendid lukus uste taga, ei saa lõpetada ka firmaga sõlmitud töölepinguid.
Nüüd on eestlased oma palgaraha kätte saamiseks kohtu poole pöördunud. Marek Harikuga Äripäeval ühendust saada ei õnnestunud. Ka hoiab mees eemale oma endistest töötajatest.
Firma veebileht estonianshipbuilding.com on võlgnevuse tõttu suletud ning 2007. aasta alguses asutatud Estonian Shipbuilding pole esitanud maksuametile ka 2007. aasta aastaaruannet.
Krediidiinfo andmeil on Estonian Shipbuildingul võlad viie firma ees, summad jäävad vahemikku 10 000 –200 000 krooni.
Estonian Shipbuilding on ehitanud ja remontinud ka Eesti vetes seilavaid ristluslaevu Romantika, Victoria ja Galaxy. Samuti on nad valmistatud interjööri Kariibi meres ristlevatele alustele Freedom Of The Seas I ja II ning Majesty Of The Seas.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 10:27
Maksuvõlglaste arv on kasvanud 35%, pankrotis ettevõtete arv 48%
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.

Hetkel kuum

Skinest Grupi juht Oleg Ossinovski.
TOP
  • 29.11.24, 13:34
Eesti edukamate logistikaettevõtete TOP 60: Skinest taas alistamatu
Eesti ja Soome vahet sõidab shuttle -laev MyStar. Novembris kasvas reisijate arv vaid sel suunal.
Uudised
  • 03.12.24, 14:04
Tallinki kaubavedude maht on drastiliselt kukkunud
Logistikafirma juht: Tallink tulistab iseendale jalga
Transpordi- ja logistikasektori ihaldusväärseimaks tööandjaks valiti seekord Tallinna Lennujaam, mis lükkas troonilt kolm aastat järjest võidutsenud Lux Expressi.
TOP
  • 03.12.24, 13:03
TOP 10: Eesti transpordi- ja logistikasektori ihaldusväärsemad tööandjad 2024
Kõrgele teisele kohale tõusnud VIA 3L Freighti juht tegevjuht Antoon van Rens tunnistas, et raskel ajal peaksid kõik riigile strateegiliselt olulised ettevõtted kokku hoidma ning hoiduma ebamõistlikest hinnatõusudest.
TOP
  • 22.11.24, 05:13
Ekspediitorfirmade TOP 100: turbulents logistikasektoris jätkub
Ettevõtjad: edu eeldusteks on head kliendisuhted ja digitaliseerimine
Ühinemisest tõuseb ekspertide hinnangul tulu ka HHLA teistele sadamatele, kaasa arvatud Muuga konteinerterminalile.
Uudised
  • 29.11.24, 11:10
Tehing lukus: MSC omab peaaegu poolt HHLAst
Aasta Logistikategu 2024 konkursi finalistid on selgunud!
Uudised
  • 03.12.24, 13:29
Aasta Logistikategu 2024 konkursi finalistid on selgunud!
Hääletamine on lõppenud! Logistikauudiste aastatellimuse võitis Guido Ulejev!
Tallink endiselt kõige väärtuslikum transpordiga tegelev ettevõte vaatamata sellele, et 82 miljonit on aastaga haihtunud.
TOP
  • 20.11.24, 12:59
TOP 10: Eesti kõige väärtuslikumad transpordiga seotud ettevõtted 2024
Lätis loovutas airBaltic esikoha konkurendile
(Maksuvõlglaste graafik Eesti ettevõtlusmaastikul)
  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 10:27
Maksuvõlglaste arv on kasvanud 35%, pankrotis ettevõtete arv 48%

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele