Hanni: muutused on tõesti kliendisõbralikud

Tundub, et kindlustusklauslite muutused on tõesti kliendisõbralikud, kommenteeris IK Speditor OÜ tegevjuht Lauri Hanni.

IK Speditor on oma klientidel soovitanud kasutada lisakindlustust, kui vedaja vastutuskindlustus ei kata kauba väärtust. „Meile kui teenusepakkujale ongi oluline, et vedaja vastutuskindlustuse määrad oleks paigas. Kui käideldav kaup on sellest kallim, soovitame kliendil lisakindlustust kasutada,“ selgitas Hanni. „Kliendid eeldavad nimelt, et veosele tekitatud kahjukäsitlemisel rakendub tsiviilvastutus (ehk võtsid võõra asja ja lõhkusid ära), ent nii see ei ole ja tuleb lisakindlustust kasutada.“

Ekspedeerija vastutus on rahvusvaheliste vedude korral limiteeritud konventsioonidega vastavalt transpordiliigile ning kompenseeritakse Rahvusvahelise Valuuta Fondi arveldusühikute SDRide alusel kauba brutokilogrammide kohta. Sisuliselt tähendab see seda, et näiteks 100 kg veose, mille väärtus on 100 000 krooni, kahjukäsitlemisel maanteetranspordis koefitsiendi 8,33 SDRi korral kompenseerib ekspediitor kahju vastavalt kehtivale kursile vaid veidi rohkem kui 15 000 krooni ulatuses.

Ekspedeerija vastutab ainult kaubaarvel kirjas oleva väärtuse piires, kaudsed kahjud, emotsionaalne väärtus ning saamata jäänud tulu ei kuulu korvamisele. Samas aga kompenseeritakse veokulud, tollimaksud ja muud kaotsiläinud kaupade veoga seotud kulud.

Ekspediitori vastutus vedajana järgneb juhtudel, kui ta annab välja oma saatelehe, turustab vedu oma tootena, näiteks korraldades osakoormaid, või teostab rahvusvahelist kaupade autovedu. Viimase punkti kohta kehtib erand, kui klient ise määrab konkreetse vedaja, keda veokorraldaja peab kasutama. Tavaliselt järgnebki siis vastutus vedajana.

Vedaja vastutust reguleerib maanteetranspordil CMR-konventsioon, mis määrab hüvitamise ühikuks 8,33 SDRi, iga kahjustatud ja/või puuduoleva kauba bruto kilogrammkaalu kohta. Rahvusvaheliste merevedude puhul on sätestatud Haag-Vispy konventsiooni alusel ühiku suuruseks 2 SDRi ning Varssavi konventsiooni alusel lennutranspordi puhul 17 SDRi. Raudteetranspordil on CIM-konventsiooni järgi hüvitamise ühikuks samuti 17 SDRi brutokilogrammi kohta.

SDR on Rahvusvahelise Valuutafondi (IMF) arveldusühik, mis võetakse aluseks hüvituse summa arvutamiseks vastavalt väljamaksmise päeval kehtivale kursile.

Vedaja vastutuskindlustus

- Vastutus algab kauba veoks vastuvõtmise hetkest ja lõpeb kauba sihtpunktis saajale üle andmisel.

- Vedaja vastutus ja hüvitamiskord on sarnaselt vahendaja omaga limiteeritud.

- Vedaja vastutab oma süülise käitumise eest, kui ta ei ole kaupa juhiste järgi laadinud ja kinnitanud, põhjustab maanteeveol avarii või jätab koorma järelevalveta.

- Vedaja vastutus ei kata moraalset kahju või saamata jäänud tulu

- Vedaja hüvitab vaid otsese kahju, mis on seotud kauba kahjustumise või kadumisega

Veosekindlustus tagab täieliku hüvituse

- Kasutatakse kaupade importimisel, eksportimisel, transiidil ning kohustuslikus vormis kaubandustehingute puhul, mida finantseerivad pangad või garantiifondid.

- Vastavalt valitud klauslile on kaetud teatud riskid.

- Enimlevinud on koguriskikindlustus (ICC(A)) - kaup on kindlustatud kõige välise ootamatu suhtes (vargus, loodusõnnetus, osalised kahjustused, koorma täielik häving).

- Hind sõltub kauba iseloomust, kasutatavast transpordivahendist, kauba maksumusest, marsruudist, vedajast.

 

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.7774968
Brasiilia reaal BRL 4,22 -0.1325475
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0153445
Filipiinide peeso PHP 59,01 0.2565279
Hiina jüaan CNY 7,61 -0.0472757
Hongkongi dollar HKD 8,89 -0.092168
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0094429
Iisraeli seekel ILS 4,10 0.2690144
India ruupia INR 80,57 0.1068602
Indoneesia ruupia IDR 15922,09 0.0843565
Islandi kroon ISK 135,53 0.0960118
Jaapani jeen JPY 125,37 -0.2148997
Kanada dollar CAD 1,49 0.1071452
LAV rand ZAR 15,74 -0.8790489
Lõuna-Korea vonn KRW 1274,88 0.2232634
Malaysia ringgit MYR 4,62 0.2170846
Mehhiko peeso MXN 21,78 0.0197437
Norra kroon NOK 9,78 0.4652739
Poola slott PLN 4,33 0.0138594
Rootsi kroon SEK 10,60 0.3000587
Rumeenia leu RON 4,75 0.0947548
Singapuri dollar SGD 1,53 0.0326392
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.1957623
Šveitsi frank CHF 1,13 0.017632
Taani kroon DKK 7,46 0.0147471
Tai baht THB 35,31 0.2421287
Tšehhi kroon CZK 25,66 0.0506862
Türgi liir TRY 6,03 0.0265472
Ukraina grivna UAH 30,57 -0.1873839
Ungari forint HUF 317,12 0.0536362
USA dollar USD 1,13 -0.0794001
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.5203921
Valgevene rubla BYN 2,42 -0.1524704
Vene rubla RUB 74,21 -0.2832511

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019