Tallink Gruppi 2008/2009 majandusaasta esimese kvartalis sai firma 31 miljonit krooni kahjumit.
Firma brutokasum langes 7% 649 miljonilt kroonilt 604 miljonini. Puhaskasum langes koguni 1267%, 3 miljoni kroonisest kasumist 31 miljoni kroonine kahjumi. Tegu on juba kolmanda kahjumis kvartaliga.
Firma müügitulu suurenes 11,2 miljoni krooni ehk 3,8% võrra eelmise majandusaasta esimese kvartaliga võrreldes. Müügitulu oli 3,031 mld krooni mullu samal ajal oli see 2,920 mld krooni.
Ettevõte teatas börsile, et see on hea näitaja tänases jahtuvas majanduskeskkonnas. Samas Tänu reisijate arvu kasvule suurenesreisijate veost tulenev müügitulu 12,6% ehk 16,8 miljonit eurot (262 miljonit krooni), mis kompenseeris ja ületas kaubaveotulude 9 miljoni euro (142 miljoni
krooni) suuruse vähenemise. Ootuspäraselt avaldas reisijateveo positiivsele arengule peamist mõju Baltic Princessi liiniletulek ning Galaxy ja Silja Festivali ümberpaigutamised liinidel.
Kontserni finantskulude, maksude ja kulumieelne kasum EBITDA tõusis 30,2 miljoni euroni (473 miljoni kroonini), mis vastab juhtkonna esimese kvartali ootustele. Hoolimata kõrgematest opereerimiskuludest suutis Tallink kasvatada EBITDA kasumit 4.4% tänu ligi 27% langenud administratiivkuludele.
On oluline märkida, et lähiminevikus toimunud tugev hinnatõus avaldas jätkuvalt mõju kuludele opereerimiseks vajalike kaupade ja teenuste sisseostul ka 2008/2009 majandusaasta esimeses kvartalis. Kuigi käesolevaks ajaks on kütusehinnad oluliselt langenud olid esimese kvartali kütusehinnad veel suheliselt kõrged ja võrreldavad eelmise majandusaasta esimese kvartaliga.
Kütusekulu vähenes 0,9 miljoni euro (15,3 miljoni krooni) võrra Saksa liinil toimunud ümberkorralduste ja liikluse vähendamise tõttu.
Sarnaselt ei avaldu veel esimese kvartali tulemuses kiiresti langenud intressimäärad. Kuna enamuse laenude intressiperioodid on 3-6 kuu pikkused, siis esimese kvartali intressid olid määratud peamiselt 5% lähedal olnud EURIBORI tasemetelt. Tulenevalt suurenenud laenudest ja kõrgetest intressimääradest suurenes intressikulu 23% 17,5 miljoni euroni (273,5 miljoni kroonini) võrreldes möödunud majandusaasta esimese kvartaliga.
Globaalne makromajanduse jahenemine avaldab jätkuvalt negatiivset mõju kaubaveoühikute arvule. Koos ümberkorraldustega vähenenud
liiklusintensiivsusele Saksa liinil on oodata väiksemaid kaubaveotulusid ka tulevastel perioodidel. Reisijateveo olukord on hetkel jätkuvalt tugev.
Müügitulu suurenes enim 6,6 miljoni euro (104,1 miljoni krooni) võrra
Eesti-Soome liinil. Suurim kasvumäär 45,7% oli Läti-Rootsi liini müügituludes. Reisijate arvu suurenemisest tulenevalt oli ärisegmentide lõikes suurim tõus restoranide ja poodide müügis 12,5 miljoni euro (195 miljoni krooni) võrra. Kontserni kaubaveotulud vähenesid 9 miljoni euro (142 miljoni krooni) võrra peamiselt globaalse makromajanduse jahenemise tõttu.
Seotud lood
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.