Eesti vedajaid Venemaa teemaks ei morjenda, pigem on kurb, et sinna pole midagi vedada, ütles Lääne-Virumaa transpordifirma Lajos ainuomanik ja ERAA president Einar Vallbaum.
„Pole hullu midagi, sest kindlustus kadus ju ära,“ kommenteeris Vallbaum 1. veebruarist Venemaal kehtivat teekasutusmaksu.
Ta selgitas, et uus maks seati sisse uisapäisa. „Venemaa transpordiministeerium soovis, et maks kehtestatakse 1. juunist ja neile riikidele, kellega ei ole kahepoolselt lepingut. Venemaa rahandusministeerium otsustas maksu kehtestada riigikassa täitmiseks kohe ja kõigile Euroopa Liidu liikmetele,“ lisas ta.
Ta ennustas, et kõige rohkem hakkab probleeme tekkima maksu tasumisega. „Seda tuleb tasuda kuskile hoiukassasse, mis on avatud vaid tööpäevadel. Aga vahest jõuavad veokid piirile öösel,“ ütles Vallbaum. Eesti veokijuhtide pärast ta väga ei muretse, kuna nemad räägivad üldjuhul vene keelt, kuid prantslastel ja sakslastel ei saa kerge olema.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Uus teemaks tema sõnul Eesti vedajatele muret ei tee, sest kaubamahud Venemaale on kokku kuivanud. Esimest korda jäi üle ka Venemaa veolubasid. Kokku 18 500 veoloast on üle 1000. „Kurb on, sest vedada ei ole midagi. Venelaste ostujõud on kadunud,“ lisas ta.
Seotud lood
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.