Alates 15. jaanuarist alustab Eesti Riiklikus Autoregistrikeskuses tööd ühistranspordi osakond.
Ühistranspordi seaduse muutmisega annab majandus- ja kommunikatsiooniministeerium senised riigisisese bussiühistranspordi korraldamise ja järelevalvega seotud ülesanded üle Eesti Riiklikule Autoregistrikeskusele, teatas keskus.
Osakonna eesmärgiks on tõsta riigi haldussuutlikkust ühistranspordi korraldamisel ja muuta ühistransporditeenused sõitjatele paremini kättesaadavaks. ARK esimeseks ülesandeks on viia lõpuni üleriigilise ühistranspordi infosüsteemi arendamine, mis looks võimaluse koondada võimalikult palju ühistranspordiga seotud informatsiooni.
ARK tegevusvaldkonda ühistranspordi korraldamisega seotud ülesannete lisamine peab looma eelduse, et ühistranspordi planeerimiseks, korraldamiseks ning analüüsiks vajalik informatsioon koondub ühe üksuse kätte. Selle kaudu peab ka riik saama parema ülevaate, ühistranspordi sihtotstarbeliste toetuste kasutamisest.
Ühistranspordi paremaks korraldamiseks töötab ARK hetkel välja Euroopa Majanduspiirkonna ja Norra Finantsmehhanismi kaasabil loodavat infosüsteemi ÜTRIS. ÜTRIS on mitmefunktsionaalne infosüsteem, pakkudes teenust korraldajale, vedajale ning reisijale. Ühistranspordi korraldajal tekib võimalus omada ÜTRISe abil jooksvat ülevaadet piletimüügi hetkeseisust ja läbitud liinikilomeetritest, mis aitab tõhusamalt kontrollida ühistranspordi riikliku toetuse kasutamist.
Reisiplaneerimise infosüsteem on ÜTRISe edasiarendus ning interneti kaudu kättesaadav avalik teenus, mille kaudu on võimalik igal inimesel koostada sobiv sõiduplaan punktist A punkti B. Reisiplaneerimise infosüsteem valmib käesoleva aasta esimeses pooles, piletimüügi- ja reaalaja infosüsteemi rakendumine on planeeritud hilisemaks.
Piletimüügi infosüsteem hakkab pakkuma igale inimesele võimalust soetada sõidupileteid elektrooniliste kanalite kaudu. Ühistranspordi korraldajale annab piletimüügi infosüsteem ühe kanalina infot piletimüügi ja inimeste liikumisvajaduste kohta.
Reaalaja infosüsteemi eesmärk on jälgida süsteemiga liidetud busside tegelikku liikumist ajas. Tarbijale suunatud lahendusena võimaldab reaalaja infosüsteem paigaldada linnade suurematesse peatustesse infotablood busside graafikujärgse liikumise kajastamiseks.
Kuna Vabariigi Valitsuse seaduse kohaselt saavad riiklikku järelevalvet teostada vaid avalikus teenistuses olevad ametnikud, kujundatakse ARK alates 2009. aasta 15. jaanuarist riigiasutusest ümber valitsusasutuseks.
Esialgu hakkab ARK tegelema bussitranspordi korraldamisega, kuid eesmärk on tulevikus kaaluda võimalust üle anda ka ülejäänud avaliku teenindamise lepingute alusel osutatavate ühistransporditeenuste, nagu rongi-, praami- ja lennuliikluse, üleriigiline koordineerimine, korraldamine ja kontrollimine.
Alates 15. jaanuarist 2009 juhib ühistranspordi osakonda avaliku konkursi kaudu valitud Ingmar Roos. Ühistranspordi osakonna kooseisus alustab homsest tööd viis töötajat. Alates homsest hakkab ARK väljastama ka riigisisese kaugbussiliini lubasid.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.