Laevaomanike kanda võivad jääda tööstuse mõõnaperioodil piraatlusega seotud riskid, ütles juhtuv merendus kindlustaja.
London Protection and Indemnity (P&I)Club selgitas, et prahtijad võivad nõuda, et lepingutingimusi täidetaks ja marssruudid kulgeksid endiselt läbi ohtlike vete, kirjutas Financial Times. Ka surutakse omanike kaela kõik piraatlusega seotud finantsriskid.
Majanduslanguses võivad laevaomanikud olla piisavalt meeheitel, et sellega nõustuda.
2008. aastal toimus Somaalia rannikul üle 110 mereröövli rünnaku, 40 laeva kaaperdati, 12 neist on ikka veel piraatide käes.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Paljud laevnikud on otsustanud piirkond vältida ja seilavad ümber Aafrika mandri. Sellega ei ole prahtijad nõus, kuna tee on pikem ja kulub rohkem nii aega kui kütust.
Adeni lahte patrullivad nüüd sõjalaevad ja mereröövlite rünnakuid on vähemaks jäänud.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.