Bussijuhtide tööjõuturu muutuste esimesed märgid ilmnesid mullu sügisel, praegu liigub turul inimesi, kes tunnevad ameti vastu sügavamat huvi.
Tööandjale tähendab see esmajoones võimalust parandada varasemat olukorda, kui enamik juhte pidid pidevalt ületunde tegema, kirjutas Kalev.ee. GoBus Tartu regiooni juhi Valter Keisi kinnitusel tekib võimalus kaadrit valida: välja saab praakida need, kes ei oska sõitjatega suhelda või ei tule tööülesannetega toime. Bussifirma ei tunneta ka juhtidepoolset palgatõstmise survet, pigem ollakse nõus töötama sama raha eest või leppima väiksema palgaga.
Muret valmistab nüüd keskmine vanus, mis on üle 55 eluaasta. Lühikese ajaga ei ole võimalik olukorda muuta. Keisi arvates peaks probleemi lahendama riiklikul tasandil. Senisest enam tuleks kutseõppekeskuste juurde luua õpperühmi, meelitada sinna noori ja mõelda läbi rahastamine.
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.