Bussijuhtide tööjõuturu muutuste esimesed märgid ilmnesid mullu sügisel, praegu liigub turul inimesi, kes tunnevad ameti vastu sügavamat huvi.
Tööandjale tähendab see esmajoones võimalust parandada varasemat olukorda, kui enamik juhte pidid pidevalt ületunde tegema, kirjutas Kalev.ee. GoBus Tartu regiooni juhi Valter Keisi kinnitusel tekib võimalus kaadrit valida: välja saab praakida need, kes ei oska sõitjatega suhelda või ei tule tööülesannetega toime. Bussifirma ei tunneta ka juhtidepoolset palgatõstmise survet, pigem ollakse nõus töötama sama raha eest või leppima väiksema palgaga.
Muret valmistab nüüd keskmine vanus, mis on üle 55 eluaasta. Lühikese ajaga ei ole võimalik olukorda muuta. Keisi arvates peaks probleemi lahendama riiklikul tasandil. Senisest enam tuleks kutseõppekeskuste juurde luua õpperühmi, meelitada sinna noori ja mõelda läbi rahastamine.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.