Bussijuhtide tööjõuturu muutuste esimesed märgid ilmnesid mullu sügisel, praegu liigub turul inimesi, kes tunnevad ameti vastu sügavamat huvi.
Tööandjale tähendab see esmajoones võimalust parandada varasemat olukorda, kui enamik juhte pidid pidevalt ületunde tegema, kirjutas Kalev.ee. GoBus Tartu regiooni juhi Valter Keisi kinnitusel tekib võimalus kaadrit valida: välja saab praakida need, kes ei oska sõitjatega suhelda või ei tule tööülesannetega toime. Bussifirma ei tunneta ka juhtidepoolset palgatõstmise survet, pigem ollakse nõus töötama sama raha eest või leppima väiksema palgaga.
Muret valmistab nüüd keskmine vanus, mis on üle 55 eluaasta. Lühikese ajaga ei ole võimalik olukorda muuta. Keisi arvates peaks probleemi lahendama riiklikul tasandil. Senisest enam tuleks kutseõppekeskuste juurde luua õpperühmi, meelitada sinna noori ja mõelda läbi rahastamine.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.