Transiidi Assotsiatsiooni tegevdirektor Ago Tiimani sõnul puudub Eesti Raudtee hinnal nii stabiilsus kui ka konkurentsivõime.
„Raskelt, väga raskelt,“ kommenteeris Tiiman seda, kuidas mõjutab Eesti Raudtee hinnatõus vedajaid järgmisel aasta.
Transiidi Assotsiatsiooni tegevdirektori sõnul vaatajad kaubasaatjad eelkõige veo hinda ja siis selle stabiilsust. „Transiidis on kaks muutujat: hind ja stabiilsus. Eesti Raudtee hind pole ei konkurentsivõimeline ega ka stabiilne,“ oli mees karm. „Ei veeta ju ühte kaupa üks kord vaid mitmeid kaupu ja mitu korda, vaja on luua transiidikoridorid. Kaubasaatjad tahavad pikaajalisi 10-15 aastaseid lepinguid.“
Tiimani sõnul võiks Eesti Raudtee hinnatõusu kuidagi pehmendada. „Lubagu siis, et hind muutub stabiilseks,“ soovitas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Mehe sõnul võivad firmad selle hinnahüppe üle elada või mitte. „Kaubavahetus ida ja lääne vahel ammu juba kiratseb,“ lisas ta. Ka on ta veendunud, et kaubavedajad hakkavad raudteele alternatiive otsima. Eriti raskeks teeb olukorra maailma majanduskriis.
Tiiman ei saa aru, mida Eesti Raudtee hinnatõusuga saavutada soovib. „On see ellujäämiseks või arendamisest. Kuid arengust ei ole ammugi enam juttu,“ lisas ta.
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.