• 11.12.08, 14:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Algamas on jäämurdehooaeg

Eile, toimus veeteedeametis infotund, kus tuletati meelde jäämurdehooaja põhitõed.
Jäämurdetöid korraldatakse vastavalt majandus- ja kommunikatsiooniministri 23.detsembri 2003.a määrusele nr 265 “Jäämurdetööde kord”. ääruse eesmärk: veeteede jäätumise korral võimalikult ohutu ja efektiivse laevaliikluse tagamine riigi poolt jäämurdjatega teenindavatesse sadamatesse suunduvatele ja nendest väljuvatele laevadele jäämurdetööde perioodil.
Riigi poolt jäämurdjatega teenindatavateks sadamateks on Muuga sadam, Tallinna ja Kopli lahe sadamad, Paldiski Põhjasadam, Paldiski Lõunasadam, Kunda sadam ja Sillamäe sadam ning Pärnu sadam.  jäämurdetöid korraldab veeteede ameti talvise navigatsiooni osakond.
 Jäämurdetööde perioodi alguse ja lõpu määrab veeteede ameti peadirektor piirkonniti lähtuvalt jääoludest. Laevakaravan moodustatakse vastavalt laekunud tellimustele väljakuulutatud laevade kogunemiskohas jääpiiril või sadama ankruplatsil. Laevade järjestuse karavanis määrab jäämurdja kapten, otsustades pukseerimisvajaduse.
Laev, mis vajab jääst läbiminekul jäämurdja abi, peab ootama jäämurdja saabumist jäämurdja kapteni poolt määratud asukohas ega tohi ilma jäämurdja kapteni loata jäässe minna.
Jäämurdja kaptenil on õigus keelduda jäämurdeteenuse osutamisest laevale, mille kapten eirab tema korraldusi, teavitades sellest kohe laeva kaptenit, pärast mida on jäämurdja kaptenil õigus jätta selline laev maha ohutusse kohta.
Vastavalt meresõiduohutuse seaduse § 45 lõikele 51 võib veeteede ameti peadirektor lähtuvalt reaalsetest jääoludest kehtestada piiranguid jäämurdja poolt teenindatavatele laevadele, arvestades nende jääklassi, peamasina võimsust või vajaduse korral muid näitajaid.
 Karavani arvatakse need laevad, mis on tunnistatud klassifikatsiooniühingu või lipuriigi mereadministratsiooni poolt merekõlblikuks ning vastavad kehtestatud piirangutele.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.02.25, 17:15
Kuidas jõudis üle poole tonni kaaluv Estonia klaver tervelt Pariisi Notre-Dame’i katedraali?
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele