TTÜ kütustekeemia emeriitprofessori Leevi Mölderi hinnangul on autokütuse hind meil praegu normaalne ja see ei peagi langema naftahinnaga võrdselt, kirjutas Postimees.ee.
«Autokütuse hind ei ole kindlasti toornafta hinnaga otseses seoses,» juhtis Mölder tähelepanu ühele küllalt levinud eskiarvamusele.
Esiteks tehakse toornaftaga tulevikku suunatud tehinguid, mis tähendab, et praegune hind realiseerub alles jaanuaris-veebruaris ja praegune autokütuse hind kujuneb novembri algul tehtud tehingute baasil, mis oli veel suhteliselt kõrge.
Teiseks moodustab bensiini hinnast tooraine hind napi kolmandiku. Ülejäänu koosneb töötlemiskuludest ja aktsiisimaksust, mis eriti sageli ja kuigi suures ulatuses ei muutu.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.