Autor: Mariliis Pinn • 7. november 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Professor arvab, et Tallinna kesklinnas peaks kiirus olema 40 km/h

Tallinna kesklinna valitsust külastanud TTÜ emeriitprofessor Ilmar Pihlak arvab, et Tallinna kesklinnas peaks sõidukite liikluskiiruseks olema 40 km/h.

Tallinnas hukkub 10 000 auto kohta kolm korda rohkem inimesi kui Helsingis, hukkunud jalakäijaid on üle kahe korra rohkem, teatas linnavalitsus. Soomlastel on parem liikluskultuur, teed, aga ka madalam piirkiirused, mis linnades jäävad rohkem kui pooltel tänavatel alla 50 km/h. Juba neli aastat kehtib Helsingi kesklinnas linnaosavalitsuse otsusega tänavatel piirkiirus koguni 30 kilomeetrit tunnis.

„Sellised meetmed on meilgi möödapääsmatud ja ma toetan igati kesklinna valitsuse vanema Marek Jürgensoni ettepanekud alandada piirkiirust kesklinnas,” ütles emeriitprofessor Ilmar Pihlak. „Aastaid tagasi uuris maanteeameti tellimusel asjatundjatest töörühm meie pealinna liikluse mõjureid ja leidis, et piirkiiruse alandamine aitaks meid hoida ja säästa inimelusid. Tookord suhtuti meie järeldustesse leigelt. Nüüd pole olukord palju muutunud. Jälle võtavad liikluse reguleerimise vastu sõna täiesti ainet mittevaldavad inimesed nagu Johannes Pirita ja Viktor Grigorjev ja püüavad üldsust eksiteele viia. Igas liiklusõpikus on ometi sees graafik, mis näitab et suurim läbilaskvus on kiirusel 40 km/h. Keskkonnamõjude ja läbilaskvuse ees on esikohal liiklusõnnetuste, nendes kannatanute, hukkunute ning vigastanute arv mis väiksema piirkiiruse puhul oluliselt väheneb.”

Ilmar Pihlak meenutas, et liikluskiirust piirava ettepanekuga tuli aastaid tagasi välja asjatundjatest uurimisgrupp. Kui piirkiirust südalinnas vähendada, siis kulub 1km läbimiseks teoreetiliselt 18 sekundit rohkem aega. Liiklus muutub sujuvamaks, sest peamised seisakud on ikka fooride ja ülekäiguradade ees. Samas  tehti kindlaks, et südalinna liiklusõnnetustes oli kannatajaks pooleks 82% juhtudel jalakäija või rattur. 84% liiklusõnnetusi toimus 8-20 vahel.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077