• 05.11.08, 10:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Teadlane: logistikud peavad majanduspööristele vastu astuma

10. Logistika Aastakonverentsi peaesineja MIT doktor Mahender Singh ennustas, et logistikuid peavad hakkama kaasa lööma kogu firma strateegia kujundamises, sest enam ei õnnestu peituda majanduspööriste eest.
„On oodata suurt sammu. Tarneahel on osa äristrateegiast, kuid logistikud ei mõtle veel endast kui osast firmas,“ selgitas ta, et logistikud mõtlevad veel liialt taktiliselt ja arvavad, et piisab sellest, kui nad on ainult tarneahela võimalikult optimaalseks teinud. „Logistikute roll on tulevikus veel tähtsam ja logistikud peavad firma tuleviku kujundamises julgemalt kaasa lööma. Tuleb mõtteviisi muuta,“ selgitas ta.
„Tarneahela juhid peavad hakkama suuremalt mõtlema. Keegi ei uskunud, et nafta hind võib tõusta 150 dollarit barreli eest ja kukkuda 60 dollarini. See on uskumatu ja selle mõju tarneahelale on tohutu,“ rääkis ta. Ka tõi ta välja, et tooraine hinnad on väga kiiresti tõusnud ja finantsmaailm on sattunud kriisi. „Kõik see mõjutab logistikat,“ lisas ta. 
Ta seletas, et seni on logistikud suutnud ennast majandusturbulentsidest eemal hoida, kuid kaua see enam ei õnnestu. „Me tahame kõike kontrollida, kuid tulevikus see enam ei õnnestu, me ei suuda keskkonda kontrollida. Kuidas saada hakkama maailmas, mida ma ei suuda kontrollida? Tänased teadmised ei aita meil hakkama saada, kuid peame mõtlema, mida teha saame,“ selgitas ta ja palus konverentsil osalejatel oma strateegiale ja selle muutusele mõelda ja kui nad seda ei suuda, siis selgeks teha, mis see on, sest see on tähis, kuna tulevikus on ärimudelite muutust oodata.
Ta tõi välja, et edukad firmad teavad, mis toimub, mõtlevad teisiti ja näevad alternatiive.
Maailma juhtiva tehnikaülikooli MIT (Massachusets Institute of Technology) doktoril Mahender Singhil on enam kui neliteist aastat tarneahelate juhtimise alast kogemust. Ta juhib MIT ülemaailmse ulatusega tulevikuseire projekti “Tarneahel 2020“, mille eesmärgiks on kolme välja töötatud baasstsenaariumi põhjal hinnata ja analüüsida keskkonnas toimuvate muudatuste mõju tarneahelate evolutsioonile.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Enimloetud

1
Uudised
  • 09.05.25, 13:21
Topauto avas Tartus Lõuna-Eesti esimese CUPRA Garage müügisalongi
2
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
3
Uudised
  • 21.04.25, 12:01
Saadaval on 4,7 miljonit eurot, autovedajaid jätab see aga külmaks
Seitsme kuuga on välja antud alla veerandi kogusummast, mistõttu toetust pikendati taas ja laiendati ka taotlejate ringi
4
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
5
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
6
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Parima palgamaksja peamine tegevusala on puidu transport.
TOP
  • 04.04.25, 14:39
Autovedajate palga TOP 50: esmakordselt ajaloos ühes ettevõttes palk üle 4000 euro kuus
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele