ASi Norma juhatuse esimees Peep Siimon
ütles, et ettevõttel õnnestuskasumittänavu kolmandas kvartalis
kasvatada, kuna reaalselt jõuab majanduslangus kohale alles praegu.
"Viimaste kvartalite suured müügid võrreldes 2007. aastaga ongi tingitud uutest toodetest ja nende osakaalu tõusust,“ ütles Siimon.
Ta lisas, et müüki on kasvatanud uute autode autoohutussüsteemide, nagu õhkpadjad,elektroonika ja autoohutusrihmad, kasutuselevõtt Venemaal, kuna tegemist on suhteliselt kallite toodetega.
"Siis on loomulikult ka müük suurem ning suurema müügi juures on võimalikefektiivsust tõsta,” märkis Siimon.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Siimoni sõnul õnnestus Normal müüki kasvatada majanduslanguse taustal, kuna reaalselt jõuab see praegu kohale. “Samamoodi jõuab ta kohale Venemaale. Keegi ei jää sellest välja, näen siiski raskeid aegu ees,” lisas ta.
"Praegu on olnud autoohutussüsteemide müügiga head ajad, kindlasti läheb lähitulevikus raskeks. Ei ole võimalik, et Venemaal ja Ukrainas jätkub sarnane automüük, kuna panga abiga enam nii lihtsalt autot osta ei saa.Ning automüügi prognoosid on langenud," rääkis ta.
"See tähendab, et ostjaid jääb vähemaks ja ilmselt toodetakse ka autosid vähem. Praegu pole veel suuri muutusi näha, aga kindel on, et see nii läheb,” ütles ta.
“Me peame samamoodi üle vaatama, kuidas me sellega hakkama saame. Ma ei arva, et me sellest välja jääme. Oleme juba teatanud osalisest tööajast, mis puudutas Skandinaavia autotootjaid,” sõnas ta.
“Venemaaga ei tea veel mis saab, loodame, et läheb hästi, aga puutumata me kindlasti ei jää,” ütles Siimon.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.